بیش از یک میلیون دز واکسن به کشور رسید

امروز هفدهمین محموله واکسن کرونا تامین شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی یک میلیون و ۱۱۰ هزار دز واکسن در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، کریم همتی از ورود هفدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده توسط هلال‌احمر حاوی یک میلیون و ۱۱۰ هزار دز واکسن به کشور خبر داد و گفت: در مجموع این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۱۹ میلیون و ۲۸۰ هزار دز واکسن به کشور وارد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال‌احمر روند واردات هفته‌ای دو بار واکسن کرونا را ادامه می‌دهد، افزود: هلال‌احمر واکسن‌های کرونا را از کشور چین به ایران وارد می‌کند و محموله دریافتی در فرودگاه امام خمینی (ره) تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: در مجموع تاکنون ۱۷ محموله شامل ۱۹ میلیون و ۲۸۰ هزار دز واکسن کرونا توسط ۱۹ پرواز به کشور منتقل شده است.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون جامعه است، افزود: تسریع در واردات واکسن، تشکیل قرارگاه مرکزی کرونا و مشارکت در امر واکسیناسیون، برپایی بیمارستان‌های صحرایی در استان‌های مختلف کشور، اجرای طرح‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری، کنترل بهداشتی مسافران ورودی در ۱۶ مرز زمینی، دریایی و هوایی کشور، تجهیز و توسعه بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی هلال‌احمر برای کمک به بیماران نیازمند کرونایی، افزایش ساعات کاری و خدمات داروخانه‌های هلال‌احمر در تهران و همچنین توسعه تولید سرنگ با توجه به نیاز کنونی کشور را از جمله اقدامات هلال‌احمر برای کمک به کنترل بیماری کرونا و نجات جان هموطنان در بحران ناشی از این بیماری برشمرد.

کد خبر 517164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    این واکسن هایی که وارد میشند کجا میرند؟ چرا تو شهرستانها واکسن پیدا نمیشه؟ این چجور تقسیم واکسن در کشوره؟