ارتقای تجهیزات کرونایی آرامستان شهرکرد

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد گفت: به منظور سهل شدن عملیات تغسیل اموات کرونایی امکاناتی از قبیل تخت برانکارد چرخدار فلزی جهت استفاده در سالن‌های تطهیر، میز سیار برای شست‌وشوی میت، و ... به مجموعه آرامستان‌ها اضافه شد.

به گزارش ایمنا، سید اکبر نوربخش رضایی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در خصوص کفن و دفن اموات کرونایی در شهرکرد، اظهار کرد: مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد به واسطه شرایط کرونایی یکی از سخت‌ترین روزهای فعالیت خود از بدو تأسیس تاکنون را سپری می‌کند.

وی افزود: در طول بیش از یک‎سال گذشته مجموعه آرامستان‌ها با تمام توان و پتانسیل‌های موجود و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و موازین شرعی جهت کفن و دفن اموات کرونا اقدام نمود.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد ادامه داد: از جمله اقدامات سازمان آرامستان‌ها در این راستا می‌توان به اختصاص قطعات مخصوص دفن اموات، تخصیص غسال‌خانه مجزا با تمامی امکانات، تجهیز پرسنل فعال در زمینه کرونا به تمام امکانات لازم از جمله لباس‌های مخصوص و مواد شوینده و بهداشتی لازم، ماسک و شیلدهای لازم برای غسالان و دفن ‎کنان، عملیات ضدعفونی کردن آرامستان‌ها، نصب بنر و اطلاع‌رسانی جهت مقابله با شیوع ویروس‎کرونا، مسدودسازی مسیرهای ورودی و اطراف آرامستان بهشت رحمت با نیوجرسی، تقدیر شهردار و مدیران شهری از زحمات خادمان سلامت سازمان و … اشاره کرد.

نوربخش برگزاری نخستین دوره آموزشی تغسیل و تکفین اموات در شهرکرد با همکاری ستاد اقامه نماز استان، راه‌اندازی غسال‌خانه آرامستان دو معصوم شهرکرد جهت تغسیل متوفیان کرونا و بازسازی و تجهیز تاسیساتی این مرکز را از دیگر اقدامات این مجموعه در ایام کرونا دانست.

وی اظهار کرد: به منظور سهل شدن عملیات تغسیل اموات کرونایی امکاناتی از قبیل یخچال کوچک برای نگهداری سدر، کافور و … در سالن‌های تطهیر، تخت برانکارد چرخ‌دار فلزی جهت استفاده در سالن‌های تطهیر، میز سیار برای شست‌وشوی میت، کمد فلزی برای نگهداری وسایل موجود در سالن‌های تطهیر، کمد لباس در سالن‌های تطهیر، خریداری دستگاه ضدعفونی‌کننده سالن‌های تطهیر و اماکن عمومی و… به مجموعه آرامستان‌ها اضافه شد.

منبع: فارس

کد خبر 517093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.