هنر شهردار ایجاد منابع درآمد پایدار است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه نیروی اضافه نباید در شهرداری گرفته شود، گفت: هنر شهردار ایجاد منابع درآمدی پایدار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غفار عرب امروز_ چهارشنبه سوم شهریورماه_ در آئین تکریم و معارفه شهردار گلشهر، اظهار کرد: بودجه سال ۹۹ شهرداری گلشهر بر مبنای رقم پنج میلیارد تومان بسته شد، اما بیش از این رقم یعنی حدود هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تحقق یافت.

وی افزود: در سال ۹۹ حدود دو میلیارد و ۸۲۴ میلیون تومان از محل‌هایی نظیر عوارض و ارزش افزوده وصول شده بود که به حساب شهرداری گلشهر واریز شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری گلشهر بر مبنای رقم ۷.۵ میلیارد تومان بسته شده است که انتظار داریم امسال نیز میزان تحقق بودجه ۵۰ درصد افزایش داشته باشد.

عرب با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون از محل ارزش افزوده سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری گلشهر واریز شده است، افزود: از محل اعتبارات ملی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان به شهرداری گلشهر تخصیص داده شده است.

وی با تأکید بر ضرورت وجود تعامل بین اعضای شوراها، گفت: شورا و شهردار باید به قوانین مسلط و نسبت به مقررات و وظایف خود آگاه و همواره در حال آموزش و پژوهش باشند چون آموزش موجب ارتقای سطح توانایی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: وظایف شورا و شهرداری در زمینه تهیه بودجه و دفترچه عوارض و تفریق بودجه باید در موقع مقرر انجام شود.

عرب افزود: در برخی شهرداری‌ها به‌کارگیری نیروی اضافه موجب اختصاص بودجه به حقوق کارکنان و تعطیلی کارهای عمرانی شهری شده است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد درآمد پایدار و کاهش هزینه‌های شهرداری، گفت: هنر شهردار ایجاد درآمد پایدار شهری است، لذا باید با شناسایی استعداد منطقه گلشهر درآمد پایدار ایجاد شود تا هم خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود و نیز در صورت کمبود یا تأخیر بودجه شهرداری تعطیل نشود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان افزود: اعضای شورا و شهردار از ظرفیت خیران و سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌ها به منظور ایجاد اشتغال استفاده کنند.

عرب با بیان اینکه شوراها باید در چارچوب قانون تصمیم‌گیری کنند چون در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود، گفت: شورا متولی شهر و شهرداری است و نباید اقدام به جبران کاستی و کمبود دستگاه‌های دولتی کند.

وی تأکید کرد: شهردار اتمام پروژه‌های نیمه تمام را در الویت قرار دهد و همچنین یک برنامه جامع در قالب کوتاه مدت و یا بلند مدت تعریف کند تا در پایان دوره کاری عملکرد خود را به شهروندان ارائه دهد.

به گزارش ایمنا، در این آئین از خدمات ۹ ساله علی نیکبخت شهردار گلشهر قدردانی و مصطفی محمودی به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شد.

کد خبر 517076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.