قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰حوادث زندان اوین را بررسی می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده دشتستان پیرامون انتشار تصاویری از زندان اوین گفت: کمیسیون اصل ۹۰ با هماهنگی دادستان کل موضوع مربوط به زندان اوین را پیگیری می کند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، ابراهیم رضایی در نشست علنی نوبت صبح امروز -چهارشنبه سوم شهریورماه- مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل دو قانون اساسی اظهار کرد: در روزهای اخیر فیلم‌ها و تصاویری از زندان اوین در رسانه‌های بیگانه منتشر شده است، این موضوع مایه تأسف است، هم بابت اجحافی که در حق برخی زندانیان صورت گرفته و هم بابت اینکه این موضوع دست مایه‌ای شده است برای حمله به دستگاه قضائی و کارکنان شریف آن.

وی افزود: با عوامل احتمالی ارتکاب به تخلف و جرم طبق قانون باید برخورد شود و اقدام خلاف چند مأمور را نباید به بدنه دستگاه خدوم قضائی که هم تحول ایجاد کرده و هم برخورد قاطع با فساد می‌کند، نسبت دهیم. با توجه به بازدیدی که از برخی از زندان‌ها در یک سال اخیر داشتم، آنچه در رسانه‌های اجاره‌ای سعودی و تریبون‌های ملکه در لندن روایت می‌شود، درست نیست. کارکنان قوه قضائیه در سخت‌ترین شرایط کار می‌کنند و درست نیست که به این بهانه به آنها حمله شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس ضمن قدردانی از دستور رئیس قوه قضائیه به دادستان کل برای بررسی موضوع، گفت: با عوامل احتمالی ارتکاب به جرم باید قاطعانه برخورد شود، زیرا ویژگی شاخص نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم آن مبارزه با فساد در درون جامعه است، همانگونه که در ماجرای کهریزک و دانشگاه آزاد و پرونده‌هایی مثل طبری و… برخورد شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: کمیسیون اصل ۹۰ با هماهنگی دادستان کل موضوع مربوط به زندان اوین را دنبال می‌کند و اطلاع رسانی کامل خواهد شد.

کد خبر 516952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.