ماجرای انحراف چند درجه‌ای برخی قبور آرامستان ارومیه

مدیرعامل آرامستان های شهرداری ارومیه گفت: هیچ انحراف قبله در قطعه شهدا و قطعات قدیمی باغ رضوان ارومیه وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام مؤمن با اشاره به بروز مشکل و انحراف قبله در قطعات ۵۱، ۵۷ و۵۸، ۶۴، ۶۰ باغ رضوان ارومیه، با تاکید بر اینکه این مشکل در قطعه شهدا و قطعات قدیمی باغ رضوان ارومیه وجود ندارند، تصریح کرد: طبق اصول شرع تا ۲۰ درجه انحراف مشکل شرعی ندارد هرچند در قطعه ۶۴ تا ۵۰ درجه نیز انحراف قبله مشاهده می‌شود اما چون اموات به صورت جمعی دفن شده‌اند و موردی دفن نشده‌اند به همین دلیل این انحراف درجه در قبله مشکل شرعی ایجاد نمی‌کند.

وی یادآور شد: اگر در این قطعات یک قبر موردی انحراف درجه داشت باید متوفی را نبش قبر کرده در جای دیگر دفن می‌کردیم اما چون دفن به صورت جمعی است شرعا مشکلی به وجود نمی‌آید.

مدیرعامل آرامستان های شهرداری ارومیه با تاکید به اینکه مشکل به وجود آمده تعمدا نبوده اظهار کرد: از زمانی که متوجه چنین مشکلی در باغ رضوان ارومیه شدیم دفن اموات در این قطعات متوقف شد.

حجت الاسلام مؤمن خاطر نشان کرد: سازمان برای افرادی که قبوری به امانت در این قطعات خریده‌اند در محل جدید قبر واگذار می‌کند.

وی با تاکید به اینکه نباید بدون مطالعه فقهی به شایعات دامن بزنیم، خاطر نشان کرد: همشهریان اطمینان خاطر داشته باشند این مشکل عمدی نبوده و مشکل شرعی ندارد همچنین با ورود دستگاه‌های دقیق جی پی اس قبله دقیق مشخص شده و اموات در قطعات جدید دفن می‌شوند.

منبع: ایسنا

کد خبر 516900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.