ترکیب اعضای شورای ۳ شهر مازندران تغییر کرد

با اعلام نامه میرسلیم رئیس هیات نظارت بر انتخابات کشور، در ۲۸ تیرماه، مراسم تحلیف اعضای شورای ‏اسلامی ۳ شهر مازندران با تاخیر و تغییر ترکیب اعضای شورای منتخب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اواخر تیرماه سال جاری و پس از تأیید انتخابات شوراهای شهر کشور، با نامه میرسلیم رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی، صلاحیت تعدادی از اعضای منتخب شهرهای مازندران تأیید نشد و از این رو مراسم تحلیف اعضای شورای این سه شهر در ۱۴ مرداد برگزار نشد.

شهرهای ساری، چالوس، کلاردشت و امامزاده عبدالله (ع) آمل در لیست عدم تأیید صلاحیت میرسلیم قرار داشتند.

مراسم تحلیف اعضای شورای شهر ساری بدون تغییر در ترکیب علیرغم نامه میرسلیم برگزار شد اما عدم برگزاری مراسم تحلیف شورای شهر سه شهر باقی مانده؛ نشان داد که قرار است تغییراتی در ترکیب شورای این شهرها اتفاق افتد. بر خلاف انتظار مراسم تحلیف اعضای شورای شهر ساری برگزار شد و مابقی شهرها نیز اول شهریور ماه مراسم تحلیف را برگزار کردند.

اگر چه کیوان مرادیان دبیر هیأت نظارت بر انتخابات مازندران ۲۸ تیرماه به میرسلیم پاسخ داد و لیست اعضای منتخب شورای شهرها را ثابت و بدون خدشه اعلام کرد و معتقد بود که این افراد صلاحیتشان بررسی شده و رأی آورده‌اند اما در روزهای گذشته، شوراهای شهر چالوس و کلاردشت با تغییر ترکیب تحلیف شدند.

تحلیف شورا در چالوس و کلاردشت با طعم تغییر

در حالی پس از کش و قوس فراوان مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی در دو شهر چالوس و کلاردشت برگزار شد که با عدم تأیید دو تن از منتخبین، اعضای جدید وارد این شوراها شدند.

در شورای شهر چالوس، صابر سام دلیری نتوانست صلاحیت لازم را از مراجع ذیصلاح دریافت کند و نهایتاً از ادامه مسیر جا ماند.

تورج لهراسبی به عنوان اولین علی‌البدل به شورای چالوس راه یافت و ترکیب شورای شهر چالوس اینگونه شد: جعفر کیا لاشکی، مسعود یعقوبی، حسن زندی، فتحعلی بابایی، سلمان کیادلیری، آرش رضوی و تورج لهراسبی.

در شورای شهر کلاردشت نیز فرهاد کریمایی به سرنوشت سام در چالوس دچار شد و از لیست منتخبین این شهر خط خورد.

سیامک باقریان به عنوان علی‌البدل اول به شورای کلاردشت راه یافت و ترکیب اعضای شورای شهر به قرار زیر

بینش عسگریان، جعفر رستمی فر، علی دراسرایی، شهریار غفاری و سیامک باقریان.

در شهر امامزاده عبدالله آمل نیز که در روزهای آینده مراسم تحلیف اعضای آن صورت می‌گیرد؛ فرد فاقد صلاحیت اعلام شده از ترکیب شورای منتخب خارج و علی‌البدل نخست جایگزین خواهد شد.

کد خبر 516849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.