کمیسیون فرهنگی صلاحیت ضرغامی را تایید کرد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اکثریت قریب به اتفاق اعضای این کمیسیون، وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را برای این منصب تایید کردند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی درباره سید عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری استعلام کردیم و در پاسخ به نامه فوق‌الذکر وزارت مذکور مراتب فارغ‌التحصیلی وی در سوابق وزیر پیشنهادی مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مورد تأیید قرار گرفته است.

نصیرایی اظهار کرد: شرح، توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون یک برنامه برای گردشگری خانواده محور، تقدیم لایحه اساسنامه وزارتخانه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، درآمد متناسب از مراکز فرهنگی و سیاحتی، گسترش تبلیغات گردشگری در فضای مجازی و بحث استفاده از نیروهای علمی، فرهنگی و گردشگری، فراهم کردن امکانات و سرویس دهی به گردشگران اعم از داخلی و خارجی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی است.

وی گفت: مساله ارزان کردن گردشگری که موجب جذب گردشگر می‌شود از دیگر بحث‌های جدی در کمیسیون بوده و بحث فساد ستیزی در برخورد با رانت‌خواری در حوزه میراثی و فرهنگی بوده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برنامه‌ای که وی ارائه کرده دارای ادبیات مورد انتظار و قابل اعتمادی تدوین شده اما حلقه مفقوده آن نامشخص بودن اولویت برنامه‌ها و تعیین اقدامات به تفکیک اولویت هاست.

نصرایی افزود: عموم برنامه‌هایی که ارائه کرده دارای شفافیت بود که اهداف ضمنی و علمی مشخص شده و در عین حال قابل دفاع است نقطه قوت برنامه ضرغامی مساله محوری و توجه به گلوگاه‌های اصلی حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

وی خاطر نشان کرد: به روز بودن برنامه نسبت به شرایط موجود و آسیب‌های کرونا، کسب و کارهای مربوط به برنامه حمایتی برای این مساله، توجه به بین دستگاهی بودن صلاحیت‌های وزارتخانه و لزوم توجه به هماهنگی‌های بین بخشی دیگر امتیاز برنامه بود که وی ارائه کرده است.

نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه وی سوابق اجرایی موفقی دارد و در حوزه‌های فرهنگی و مدیریتی کارنامه درخشانی دارند و با توجه به بحث‌ها و موضوعاتی که در کمیسیون ارائه شد و با دیدگاه‌های وی همکاران من در کمیسیون آشنا شدند بر اساس این توضیحات و مباحثی که شد اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون وی را برای این منصب تأیید کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 516841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.