لزوم جذب بودجه کشوری برای نوسازی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم

تجهیز منابع مالی برای نوسازی بافت‌های فرسوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، حل مساله شهدای خدمت در شهرداری برخی از تذکرات اعضای شورای شهر در جلسه امروز شورای شهر بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد علوی عضو شورای شهر تهران در جریان جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر گفت: به شهرداری تذکر می‌دهیم تا مقدمات لازم به منظور تجهیز منابع مالی برای نوسازی بافت‌های فرسوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی خصوصاً محله نفرآباد با استفاده از ظرفیت موجود در بند " ه" تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور که مبتنی بر تأمین ۲۵ درصد اصل و سود اوراق توسط دولت است را فراهم کند.

وی ادامه داد: بدیهی است این امر با توجه به وضعیت مالی شهرداری تهران و نیز اقدامات صورت گرفته توسط سایر کلانشهرها به منظور جذب ظرفیت محدود اوراق موضوع بند فوق (تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال) می‌بایست طی لایحه‌ای با قید دو فوریت تا حداکثر ۱۵ شهریور ماه به شورا ارائه و با تصویب شورا موضوع در نهادهای ذیربط نظیر وزارت کشور، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیگیری گردد.

عضو شورای شهر تهران در تذکری خواستار اهتمام ویژه سرپرست شهرداری تهران به وضعیت نظافت شهر با توجه به نارضایتی شهروندان شد.

مهدی اقراریان نیز در جریان ششمین جلسه ششمین دوره شورای شهر تهران گفت: با عنایت به بازدیدهای میدانی و بازخوردهای مردمی، در ایام حاضر که در دوره انتقال مدیریت شهر هستیم، اهمال در انجام وظایف اولیه نگهداشت و رفت و روب شهر موجب نارضایتی شهروندان در سطح مناطق شده است.

او ادامه داد: لذا به سرپرست شهرداری تهران تذکر می‌دهم با توجه به ظرفیت‌های مغفول معاونت هماهنگی امور مناطق، در خصوص رسیدگی به مواردی از جمله نظافت معابر, لایروبی جوی‌ها و انهار، شستشوی داخلی مخازن پسماند و وضعیت روکش آسفالت معابر با قید فوریت اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در این جلسه سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران هم در تذکری خطاب به شهرداری تهران گفت: همکاران ما در آتش نشانی در معرض خطر هستند و مقام معظم رهبری هم در پیامی شهدای آتش نشان در حادثه پلاسکو را شهدای خدمت معرفی کردند اما در شهرداری به عنوان شهدای خدمت شناسایی نشده‌اند و مشخص نیست این نشان افتخار در چه سازوکار اداری قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: باید حل مساله شهدای خدمت در اولویت اول قرار بگیرد تا این ۱۶ نفر شهید خدمت شناخته شوند.

تشکری هاشمی در ادامه از وضعیت نامطلوب محل استقرار خبرنگاران برای پوشش خبری جلسات شورای شهر انتقاد کرد و گفت: معتقدم شأن و کرامت خبرنگاران در صحن علنی شورا رعایت نمی‌شود و به همین جهت از ریاست شورا تقاضا دارم، دستور فرمائید تا تدابیر و تمهیدات لازم صورت گیرد که مانند گذشته، این عزیزان برای پوشش خبری جلسات شورا هم‌تراز با اعضای شورای شهر در صحن مستقر شوند.

در جریان ششمین جلسه از ششمین دوره شورا و با حضور خانواده‌های شهدای مدافع سلامت دکتر شهیده افسانه بیگدلی، دکتر شهید مهدی وریجی و رضا محرمی پرستار و جانباز شهید به مناسبت روز پزشک از این خانواده‌ها تقدیر شود.

کد خبر 516798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.