ارتباط بین درد مزمن و خطر ابتلا به زوال عقل چیست؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که درد مزمن خطر ابتلا به زوال عقل، آلزایمر و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین بروز درد مزمن و خطر ابتلا به زوال عقلی، آلزایمر و سکته مغزی مطالعه جدیدی انجام دادند و وضعیت پنج هزار و ۲۰۹ فرد بین ۳۰ تا ۶۲ سال را در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۴ مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت کننده در مطالعه پرسشنامه خاصی را تکمیل کردند و ۳۴۷ نفر از آن‌ها اعلام کردند که از درد مزمن رنج می‌برند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که خطر ابتلا به زوال عقل، آلزایمر و سکته مغزی در میان این گروه از افراد به ترتیب ۴۳، ۴۷ و ۲۹ درصد افزایش یافته است. محققان معتقدند که افراد مبتلا به درد مزمن معمولاً نمی‌توانند ورزش کنند بنابراین خطر ابتلا به بیماری‌های ذکر شده افزایش می یابد. درد مزمن می‌تواند بر عملکرد شناختی ذهن افراد تأثیر بگذارد در این صورت فرد در معرض بیماری‌های مربوط به مغز قرار می‌گیرد.

توصیه شده است که افراد درد خود را کنترل کنند در این صورت خطر ابتلا به بیماری‌های ذکر شده کاهش پیدا می‌کند. گاهی اوقات مصرف داروهای خاص، یوگا یا استفاده از کمپرس سرد یا گرم به کنترل و مدیریت درد کمک شایانی می‌کند. به گفته محققان، عوامل بسیاری ممکن است بر افزایش خطر ابتلا به زوال عقل، آلزایمر و سکته مغزی اثرگذار باشد بنابراین لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Regional Anesthesia & Pain Medicine منتشر شده است.

کد خبر 516723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.