هر آنچه باید درباره قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا بدانید

به زودی قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا انجام خواهد شد و برترین تیم های اروپا رقیبان خود را خواهند شناخت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، در این مطلب به بیان هر آنچه که باید در مورد قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱-۲۲ بدانید خواهیم پرداخت و شرایط تیم‌های مطرح اروپایی در این لیگ از جمله بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس را بررسی خواهیم کرد.

پس از یک تابستان شلوغ مملو از برگزاری مسابقات بین‌المللی از جمله یورو ۲۰۲۰ و المپیک، رقابت‌های باشکوه لیگ قهرمانان اروپا دوباره باز خواهد گشت و برترین تیم‌های دنیا در چارچوب این مسابقات جذاب با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا سرنوشت قهرمان این فصل مشخص شود.

قرعه‌کشی مرحله گروهی تعیین می‌کند که کدام تیم‌ها در مرحله ابتدایی رقابت‌ها با یکدیگر روبرو می‌شوند و به طور بالقوه مسیر مسابقات را به طور کلی شکل می‌دهند. چلسی پس از شکست دادن منچسترسیتی در فینال فصل گذشته، مدافع عنوان قهرمانی است و دومین جام لیگ قهرمانان را به مجموعه خود اضافه کرده است و باید شاهد حضور آن‌ها با ستاره‌ای جدید به نام لوکاکو باشیم.

سایر تیم‌های قدرتمند اروپایی از جمله رئال مادرید، بارسلونا، یوونتوس، پاریس سن ژرمن، لیورپول و منچستریونایتد نیز برای قهرمانی تلاش می‌کنند. با نزدیک شدن به زمان قرعه‌کشی این مسابقات به هر آنچه که باید در مورد قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱-۲۲ بدانید خواهیم پرداخت.

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱-۲۲ پنجشنبه ۲۶ آگوست ۲۰۲۱ (۴ شهریور) انجام می‌شود. مراسم قرعه‌کشی در استانبول برگزار خواهد شد و زمان برگزاری آن نیز ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه خواهد بود. طبق سنت برگزاری مراسم قرعه‌کشی، یوفا همچنین از این فرصت برای اهدای جوایز به بهترین بازیکنان، تیم‌ها و مربیان مسابقات ۲۰۲۱-۲۲ استفاده خواهد کرد.

سبدهای قرعه‌کشی بدین شرح است:

سبد اول: چلسی، ویارئال، اتلتیکو مادرید، منچسترسیتی، بایرن مونیخ، اینتر، لیل، اسپورتینگ

سبد دوم: رئال مادرید، بارسلونا، یوونتوس، منچستر یونایتد، پاریس سن ژرمن، لیورپول، سویا، دورتموند

سبد سوم: پورتو، آژاکس، لایپزیش، آتالانتا، زنیت، بشیکتاشدیناموکیف ** - *

سبد چهارم: براگ، المپیک مارسی، یانگ بویز، میلان، لودوگورتس، وولفسبورگ - ** - ***

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان در مجموع شامل ۳۲ می‌شود که ۲۶ تیم به صورت مستقیم و ۶ تیم نیز از طریق پلی آف به مسابقات راه خواهند یافت.

تیم‌های واجد شرایط به چهار سبد تقسیم می‌شوند: گلدان یک شامل دارندگان عناوین قهرمانی، برنده لیگ اروپا و قهرمانان شش لیگ برتر ملی بر اساس ضرایب یوفا است. سه سبد باقیمانده متعلق به تیم‌های دیگری است که بر اساس سهمیه، جواز حضور در مسابقات را به‌دست آورده‌اند.

بشیکتاش و دینامو کیف در سبد ۳ یا ۴ قرار خواهند گرفت

*برنده بازی شاختار دونتسک با موناکو در سبد ۳ یا ۴ قرار می‌گیرد

** برنده بازی سالزبورگ با براندبی در سبد ۳ یا ۴ قرار می‌گیرد

*** برنده بازی بنفیکا با پی اس وی در سبد ۳ یا ۴ قرار می‌گیرد

**** برنده بازی دیناموزاگرب با شریف در سبد ۳ یا ۴ قرار می‌گیرد

بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۲۱-۲۰۱۲، با دیدارهایی در روزهای سه شنبه ۱۴ سپتامبر و چهارشنبه ۱۵ سپتامبر (۲۳ و ۲۴ شهریور) آغاز خواهند شد. در مجموع شش هفته بازی در مرحله گروهی برگزار می‌شود که آخرین سری مسابقات در سه شنبه ۷ دسامبر و چهارشنبه ۸ دسامبر (۱۶ و ۱۷ آذر) برگزار می‌شود.

کد خبر 516708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.