مرکز رشد فناوری سلامت در استان یزد آغاز به کار کرد

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد از آغاز به کار مرکز رشد فناوری سلامت و فعالیت ۱۰ شرکت مرتبط با حوزه پزشکی در یزد خبر داد.

به گزارش ایمنا، شهرام شکوهی معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد با اشاره به سابقه همکاری پارک یزد با دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) در راه اندازی و راهبری مرکز رشد بیوتکنولوژی در سال‌های نخستین فعالیت پارک، اظهار کرد: با آماده شدن زمینه‌های حقوقی و قانونی لازم و پس از عقد تفاهم‌نامه همکاری، موانع شکل‌گیری و توسعه شرکت‌های مرتبط با حوزه پزشکی در مرکز رشد فناوری سلامت برطرف شد.

وی امنیت حوزه سلامت را از جمله اولویت‌های پارک علم و فناوری یزد دانست و گفت: با توجه به توانمندی‌های گسترده موجود در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد و نیازمندی‌ها و برنامه‌های توسعه استان یزد، این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شکوهی با تقدیر از همراهی‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد بر ادامه همکاری‌ها به ویژه در تأمین فضای اداری و زیرساخت‌های لازم تاکید کرد و گفت: پارک یزد آماده است چتر حمایتی خود را برای پوشش فعالیت‌های فناورانه در همه نهادهای متقاضی همراهی، به ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشروط به تأمین زیرساخت‌های فیزیکی لازم بگستراند.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های بزرگ حوزه فناوری‌های پزشکی و سلامت، تصریح کرد: همکاری‌های جدی ما با دانشگاه علوم پزشکی پس از آماده شدن بسترهای حقوقی و قانونی لازم، تقریباً از ابتدای سال جاری آغاز شده و در همین مدت کوتاه شاهد رشد سریع تعداد مؤسسات و تقاضای متعدد پذیرش هستیم.

شکوهی ابراز امیدواری کرد: با همکاری دانشگاه در آینده‌ای نه چندان دور، مرکز رشد فناوری سلامت به یکی از مراکز رشد فناوری بزرگ حوزه پزشکی در سطوح استانی و ملی تبدیل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 516668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.