پوتین: سلاح روسیه امنیت کشورها را تامین می‌کند

رئیس‌جمهور روسیه گفت: سلاح روسیه خواهنده دائمی بسیاری در بازارهای جهانی دارد و امروز به شکل جدی امنیت بسیاری از کشورها را حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در افتتاحیه همایش "ارتش -۲۰۲۱" اظهار کرد: جدیدترین سلاح‌های نیروهای هسته‌ای استراتژیک ما سهمیه بالای هشتاد درصد دارند. بسیاری از سلاح‌های روسیه به لحاظ ویژگی‌هایش جایگزین‌هایی در جهان دارند. این وضعیت نسبت به برخی انواع سلاح‌هایمان برای مدت طولانی ادامه می‌یابند.

وی افزود: توسعه صنایع جنگی و نیروهای مسلح بر اساس قاعده تکنولوژی جدید و مبتنی بر دستاوردهای تلاش ما و برنامه‌های تحقیقات اساسی است.

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: بارها گفته‌ام روسیه قوی نیاز به ناوگان جنگی قوی و متوازن دارد و امروز نقش محوری در تضمین امنیت کشور ما ایفا می‌کند و به شکل جدی منافع ملی ما را تأمین کرده و تا حد زیادی در تقویت شایستگی استراتژیک و ثبات بین‌المللی سهیم است.

پوتین خاطرنشان کرد: دو کشتی جدید و چهار زیردریایی از جمله دو زیردریایی هسته‌ای حامل موشک در صنایع کشتی سازی روسیه امروز، دوشنبه بهره‌برداری می‌شوند.

وی به موفقیت طرح‌های ملی در زمینه طراحی و توسعه انواع سلاح‌ها از جمله سامانه موشکی مافوق صوت کینجال که قابل شلیک از هواپیما باشد و نیز پهپاد دوربرد "اوخوتنیک" اشاره کرد.

رئیس‌جمهور روسیه اظهار کرد: باغ ملی پاتریوت در مسکو میزبان برنامه‌های همایش بین‌المللی ارتش از جمله نمایشگاه سلاح‌ها و تکنولوژی‌های نظامی برای هفتمین بار متوالی است و بازی‌های بین ارتش‌ها، نظامیان روس و خارجی‌ها و فرماندهان صنایع نظامی و مدارس علمی و مهندسی مختلف را تجمیع می‌کند.

پوتین ادامه داد: نمایشگاه برگزار شده در چارچوب همایش سطح کنونی نیروهای مسلح ما را نشان می‌دهد و مهم‌تر از آن به منزله توانمندی‌های ابتکاری و تکنولوژی قوی است که روندهای توسعه چشمگیر ویژه ارتش و ناوگان روسیه در سال‌های آینده را مشخص خواهد کرد و این توسعه از اولویت‌های دولت روسیه است.

وی افزود: متخصصان روس و هم‌قطاران خارجی از ۱۰۰ کشور از جدیدترین تولیدات بخش صنایع جنگی و بررسی چشم‌اندازهای تعمیق تماس‌ها در زمینه تکنولوژی نظامی در امور دفاعی و تضمین منابع ملی کشورها مطلع هستند.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: روسیه هم‌پیمانان و شرکایی در این زمینه دارد و طی سال‌های اخیر برنامه دولتی ویژه توسعه بخش صنایع جنگی را اجرا می‌کند. مسأله‌ای که نیروهای مسلح ملی را به جدیدترین سلاح‌ها مجهز می‌کند.

کد خبر 516642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.