سازمان بازرسی به موضوع پول‌های اوراق مشارکت سال ۹۸ ورود کند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به انچه گروکشی سازمان تأمین اجتماعی بر سر پول حمل و نقل عمومی خواند، بر لزوم ورود سازمان بازرسی به موضوع پول های اوراق مشارکت‌ مترو و اتوبوس که در حساب بانک رفاه باقی مانده است تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، سید مناف هاشمی در واکنش به جوابیه بانک رفاه، گفت: ما املاک و وثیقه به اندازه کافی دادیم و استعلام از تأمین اجتماعی و جهاد کشاورزی در محدوده قانونی شهر تهران که سند تک برگ و پایان کار تحویل دادیم موضوعیت ندارد. این کار فقط بهانه و فشار بی مورد تأمین اجتماعی در راستای گروکشی از طلب قدیمی است که از شهرداری تهران دارد.

وی اضافه کرد: این اقدام تأمین اجتماعی مانع جذب اعتبارات حمل و نقل شده و این کار بانک رفاه قطعاً تخلف هست که امیدواریم سازمان بازرسی کل کشور به این مساله ورود کند و هر چه سریع‌تر این منابع آزاد و پروژه‌های نیمه‌کاره مترو تکمیل و اتوبوس قبل شروع مدارس خریداری شود و در شرایط سخت کرونا مورد استفاده شهروندان تهرانی قرار گیرد.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران امروز در حاشیه بازدید از مترو توحید درباره وضعیت اوراق مشارکت‌های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸، گفته بود که اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ با عاملیت بانک شهر نهایی شده و مقطع به مقطع در حال گذاشتن وثیقه و دریافت پول هستیم.

مناف هاشمی گفت: شش ماه می‌شود که ۴۰۰ میلیارد تومان پول اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ در حساب بانک رفاه قرار دارد. شهرداری با این پول می‌توانست اتوبوس‌های بسیاری برای شهر خریداری کند و ایستگاه‌های باقی مانده مترو را به بهره برداری برساند. اما گروکشی میان سازمان تأمین اجتماعی و شهرداری باعث شده که پول حمل و نقل عمومی در بانک رفاه بماند. باید یک مرجعی در دولت این موضوع را بررسی و با تخلف بانک رفاه و سازمان تأمین اجتماعی برخورد کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 516614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.