تشکیل ۳۱۷ هیئت بازرسی برای رسیدگی به مشکلات مردم

رئیس دفتر بازرسی قوه قضاییه درباره احصاء مشکلات مردم در مراجعات به واحدهای قضایی گفت: ظرف یک ماه گذشته ۳۱۷ هیئت بازرسی تشکیل و از ۴۷۸ مکان بازرسی شد و در مجموع بیش از شش هزار نفر از مردم مشکلات خود را برای این هیئت‌ها تشریح کردند.

به گزارش ایمنا، اصغر جهانگیر در نشست شورای عالی قوه قضائیه به ارائه گزارشی از مشکلات مطرح‌شده از سوی مراجعه‌کنندگان به واحدهای قضائی پرداخت و با اشاره به فعالیت هزار و ۱۱۸ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در سراسر کشور که بیش از هزار و ۵۰۰ خدمت را به مردم ارائه می‌کنند، بر ضرورت توزیع مناسب این دفاتر در سطح کشور تاکید کرد.

وی افزود: متأسفانه هنوز در برخی از مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور، دفاتر خدمات قضائی راه اندازی نشده‌است که ضرورت دارد هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی آن‌ها اقدام شود.

رئیس دفتر بازرسی قوه قضائیه با بیان جزئیات احصاء شده مشکلات مردم همچنین بر توسعه کیفی دفاتر خدمات قضائی متناسب با توسعه کمی آن‌ها تاکید کرد و گفت: آموزش مردم برای استفاده حداکثری از خدمات الکترونیکی قضائی باید در دستور کار دستگاه قضائی باشد.

وی به تشریح بخشی از مشکلات مردم در مراجعه به دادسراها پرداخت و ادامه داد: تأخیر در ثبت پرونده‌ها، ارجاعات متعدد پرونده‌ها به کارشناسان، صدور قرارهای عدم صلاحیت که به صورت غیرحضوری صادر شده‌اند، عدم وجود سازوکارهای مشخص برای رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و آمارگرا بودن برخی شعب، از جمله مصادیق احصاء شده نارضایتی مردم در مراجعات آن‌ها به دادسراهاست.

منبع: ایرنا

کد خبر 516575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.