معجزه درمانی سه آبمیوه طبیعی برای سلامتی بدن

مزایای خوردن آبمیوه طبیعی، تامین ویتامین بدن با مصرف آّبمیوه، معجزات شگفت انگیز آب طالبی، آشنایی با ۱۱ خاصیت آب هندوانه و فواید آب هویج برای سلامتی بدن در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آبمیوه یکی از نوشیدنی‌های بسیار پرطرفدار، مخصوصاً در فصول گرم سال است، وقتی نوبت به دسته بندی آبمیوه‌ها بر اساس میزان سالم بودن آنها می‌رسد، اختلاف نظرهای زیادی پیش می‌آید، برخی معتقدند که مقدار قند آن‌ها بسیار زیاد است، در حالی که برخی دیگر از مواد مغذی بالای آن‌ها حمایت می‌کنند، خوردن آبمیوه طبیعی، از کودکان گرفته تا بزرگسالان، برای همگی نیاز است و با خوردن آبمیوه‌ها می‌توان ویتامین‌ها و مواد معدنی تازه ای را به بدن رساند.

معجزات شگفت انگیز آب طالبی

طالبی میوه‌ای معطر و شیرین است، محققان برای انجام یک آزمایش، مقداری از پلاکت‌های خون را گرفته با مقدار کمی عصاره یا آب طالبی شیرین مخلوط کردند؛ آنها دریافتند در طالبی عاملی وجود دارد که به شدت مانع از انباشته شدن غیرطبیعی پلاکت‌ها می‌شود و در نتیجه از انعقاد و لخته شدن خون در رگ‌ها، که عامل حمله‌های قلبی است، جلوگیری می‌کند.

معجزه درمانی سه آبمیوه طبیعی برای سلامتی بدن

آب طالبی منبع مهمی از ویتامین‌های A، ویتامین B6، مواد معدنی، فیبر غذایی و اسید فولیک است. آب طالبی که مصرف آن در تابستان شایع است، عامل سلامتی بدن در زمینه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع مشکلات قلبی و عروقی، جلوگیری از سرطان، درمان بی خوابی، درمان مشکلات قاعدگی، درمان درد، درمان آرتروز و بهبود روند هضم محسوب می‌شود.

صرف آب طالبی نه تنها در سلامت کلی بدن نقش دارد، بلکه برای بازسازی پوست خانم‌ها، جلوگیری از سفید شدن زودرس مو، مبارزه با ریزش مو و جلوگیری از چروکی شدن پوست با گذر زمان نیز مفید است.

طالبی سرشار از ویتامین C و A است که با تحریک گلبول‌های سفید خون در بدن، سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و باعث ریشه کن کردن عفونت در بدن می‌شود. آب طالبی به دلیل دارا بودن پتاسیم، مانع از فشارخون بالا در بدن فرد می‌شود و به خاطر مقادیر بالایی از ویتامین C از گرفتگی رگ‌ها و لخته شدن خون در قلب جلوگیری می‌کند.

این آبمیوه باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن شده و در نهایت از به وجود آمدن سرطان در بدن جلوگیری می‌کند. آب طالبی باعث آب رسانی بیشتر به پوست و در نهایت باعث درخشندگی و نرم شدن پوست می‌شود، زیرا این آب میوه دارای مقادیر بالایی از ویتامین A است که در بازسازی کلاژن‌های پوست و جوان سازی مثمر ثمر است.

فواید آب هویج برای سلامتی بدن

آب هویج خاصیت درمانی مختلفی دارد و برای چشم، دستگاه گوارش، دندان و پوست بسیار مفید است. آب هویج، یک نوشیدنی عالی برای سلامت و شادابی بدن است و بسیاری از بیماری‌ها را درمان می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن و کنترل بیماری‌های قلبی

مصرف یک لیوان آب هویج به طور مرتب، می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. همچنین به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند. هویج، یک منبع غنی از ویتامین A و بتاکاروتن است، که در کاهش میکروب‌ها مؤثر هستند. فراوانی ویتامین A در آب هویج می‌تواند از ابتلاء به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند. ویتامین A، همچنین از اندام‌های داخلی بدن در مقابل موجودات بیماری زا کمک می‌کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد..

پتاسیم موجود در آب هویج، می‌تواند سطح کلسترول را کاهش دهد، در نتیجه منجر به کاهش خطر بیماری قلبی می‌شود.

بهبود زخم‌های خارجی

آب هویج، می‌تواند روند بهبود زخم‌های خارجی را سریع‌تر کند. ویتامین C، که در مقادیر بالایی در آب هویج وجود دارد، به سرعت به زخم کمک می‌کنند.

افزایش سلامت استخوان

ویتامین K موجود در آب هویج، برای پروتئین سازی بدن ضروری است. همچنین به پیوستگی کلسیم کمک می‌کند که منجر به بهبود سریع استخوان‌های شکسته می‌شود. پتاسیم موجود در هویج به بهبود سلامت استخوان نیز، کمک می‌کند.

پاکسازی کبد

آب هویج، می‌تواند کبد را پاکسازی و سم زدایی کند. مصرف منظم این آبمیوه، می‌تواند به پاکسازی سموم از کبد کمک کند. جریان خون، نمی‌تواند بدن را از سموم و مواد صفراوی از طریق کلیه‌ها پاک کند. آن‌ها باید از پوست خارج شوند. آب هویج به این روند کمک می‌کند و تضمین می‌کند که مواد صفراوی از بدن خارج شود. هنگامی که کبد به خوبی عمل می‌کند، از انباشت چربی جلوگیری می‌کند و به هضم سریع آن کمک می‌کند. این کار مانع از افزایش وزن و چاقی می‌شود.

درمان عفونت

بدن ما، روزانه در معرض مواجهه با میلیون‌ها میکروب و عفونت‌ها است. آب هویج، می‌تواند از عفونت‌های داخلی و خارجی به علت خواص ضد ویروسی و ضد عفونی کننده‌اش، جلوگیری کند و به درمان آن کمک کند. کاربرد خوراکی آن عفونت‌های داخلی دهان، گلو، معده، روده، دستگاه ادراری و روده بزرگ را درمان می‌کند. آب هویج همچنین به درمان سرفه، سرماخوردگی، آنفلوانزا، برونشیت، اوریون، سرخک، بثورات، زخم، زخم، پسور یازیس، کربونکلس، گانگرن کمک می‌کند.

معجزه درمانی سه آبمیوه طبیعی برای سلامتی بدن

تقویت ایمنی کودکان

آب هویج در رژیم غذایی کودک نو پا، قطعاً یک ایده خوب است. آب هویج پر از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است، و باعث افزایش ایمنی در بچه‌های کوچک می‌شود. این آبمیوه خوشمزه بسیار سیر کننده است. همچنین، از آنجایی که کالری کم است، بهترین نوشیدنی سالم طبیعی برای فردی است که قصد کاهش وزن دارند. حاوی مقدار زیادی قند طبیعی است، بنابراین مجبور به اضافه کردن شکر اضافی به آن نیستید.

پاکسازی بدن

آب هویج بدن را پاکسازی می‌کند و همه سم‌ها را از بین می‌برد، بنابراین به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. آب هویج تازه خالص، دستگاه گوارش را از سموم و مزاحم‌های ناشی از بافت‌ها، فیبرهای عضلات، جریان خون، مفاصل و اندام‌های داخلی پاک می‌کند. این، به نوبه خود، از بسیاری از بیماری‌هایی مانند زردی، نقرس، ادم، آرتروز جلوگیری می‌کند.

کمک به زیبایی پوست

آب هویج، نه تنها سلامت خوبی را به ارمغان می‌آورد، بلکه مشکلات پوستی را نیز حل می‌کند، آب هویج، راه نجات است، پتاسیم، باعث کاهش خشکی پوست و کاهش زخم‌ها و ضایعات پوستی می‌شود. همچنین به پوست، زندگی و طراوت می‌بخشد. به بهبود هیدراتاسیون کمک می‌کند و بنابراین پوست را مرطوب نگه می‌دارد.
آب هویج، به عنوان مکمل ویتامین برای پوست شما عمل می‌کند و باعث درخشش پوست می‌شود. همچنین، حاوی بسیاری از مواد مغذی سالم است که می‌تواند مشکلات مربوط به پوست، مانند اگزما را که ناشی از کمبود ویتامین A، درماتیت و بثورات است، را کاهش دهد.

در مصرف آب هویج احتیاط کنید

در حالی که آب هویج یک انتخاب سالم و مفید است، چندین خطر مرتبط با استفاده از آن وجود دارد، بنابراین، لازم است قبل از مصرف آب هویج، آن‌ها را به یاد داشته باشید. بیماران مبتلا به دیابت، به هیچ عنوان نباید زیاد از آب هویج مصرف کنند به این دلیل است، که آب هویج شکر متمرکز شده‌ای دارد که ممکن است منجر به افزایش قند خون شود. خوردن هویج، یک گزینه بهتر است.

مصرف زیاد آب هویج، می‌تواند منجر به یک بیماری به نام کاروتنوز شود، رنگ پوست بینی و پاها تبدیل به زرد و نارنجی می‌شود. قبل از مصرف آب هویج، باید حساسیت به هویج را بررسی کنیم، مادرانی که با شیر خود، به کودکشان غذا می‌دهند، باید از مصرف زیادی آب هویج جلوگیری کنند، زیرا ممکن است منجر به تغییراتی در شیرشان شود.

۱۱ خاصیت آب هندوانه کدامند؟

هندوانه میوه‌ای شگفت انگیز است که بیشتر در مناطق گرمسیری رشد می‌کند. این میوه منبع بسیار غنی از کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌های A و C، پتاسیم و فاقد هر نوع چربی و کالری است. یکی از خواص هندوانه این است که برای درمان گرمازدگی بسیار مفید می‌باشد. در حالت ایده آل بهترین میوه برای غلبه بر گرمای سوزان در فصل تابستان است.

هندوانه به دلیل ترکیب ۹۵٪ آب، طعم خنثی دارد هرچند که کمی شیرین است. این میوه عمدتاً از آب و الکترولیت تشکیل شده و غنی از فیبر نیز هست که آن را به عنوان یک میوه کامل تبدیل می‌کند.

هندوانه‌ها اگرچه در تمام فصول سال در محیط‌های گرمسیری قابل پرورش است، اما بیشتر آنها در فصل تابستان به بازار عرضه می‌شود. فواید و مزایای آب هندوانه برای سلامتی بدن عبارتند از:

۱. سرشار از مواد مغذی است

یک فنجان آب هندوانه (حدود ۱۵۰ گرم) مواد مغذی مانند کالری، پروتئین، کربوهیدرات، چربی، سدیم، پتاسیم است.

۲- قلب را سالم نگه می‌دارد

آب هندوانه منبع بسیار غنی از لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان قوی بوده و با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد از آسیب دیدن بافت‌ها و اندام‌های بدن پیشگیری می‌کند.

۳- برای لاغری و کاهش وزن مفید است

از آنجا که آب هندوانه عمدتاً از آب و مواد معدنی تشکیل شده است، بهترین گزینه برای لاغری و کاهش وزن محسوب می‌شود. مقادیر بالای الکترولیت و ویتامین‌ها نشان می‌دهد که آب هندوانه یک منبع غذایی عالی برای سلامتی بدن است.

۴. به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند

آب هندوانه سرشار از ویتامین B6 است که توسط بدن استفاده می‌شود و از خستگی، استرس و اضطراب پیشگیری می‌کند.

۵. خطر پیری پوست را کاهش می‌دهد

یکی از بهترین فواید آب هندوانه جلوگیری از علائم پیری است. وجود لیکوپن در آن نیز برای پوست صورت مفید است زیرا آنتی اکسیدان‌ها تمایل دارند رادیکال‌های آزاد بدن را کاهش دهند و روند پیری را کاملاً به تاخیر بیندازند.

۶. منبع فوری انرژی است

آب هندوانه یک منبع عالی انرژی است زیرا حاوی الکترولیت‌ها (سدیم و پتاسیم)، مواد معدنی و کربوهیدرات در بدن است که آن را پرانرژی نگه می‌دارد.

۷. غنی از فیبر است

هندوانه غنی از فیبر است که به بهبود هضم غذا کمک می‌کند و محتوای آب هندوانه مسئول دفع سموم از بدن و به عبارتی سم زدایی بدن است.

معجزه درمانی سه آبمیوه طبیعی برای سلامتی بدن

۸. مشکلات پوستی را درمان می‌کند

آب هندوانه برای پوست بسیار مفید است و چربی اضافی پوست را از بین می‌برد به همین دلیل به درمان مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش صورت کمک می‌کند.

۹. مرطوب کننده طبیعی است

ثابت شده است که آب هندوانه یک مرطوب کننده و تقویت کننده طبیعی برای صورت است و پوست را درخشان و مرطوب نگه می‌دارد.

۱۰. بیماری آرتروز را درمان می‌کند

اعتقاد بر این است که نوشیدن روزانه یک لیوان آب هندوانه بیماری‌هایی مانند آرتروز، آرتریت روماتوئید، آسم و سرطان روده بزرگ را درمان می‌کند.

۱۱. فشار خون بالا را کاهش می‌دهد

از آنجا که آب هندوانه از الکترولیت‌های مناسبی برخوردار است، فشار خون را در یک محدوده طبیعی نگه می‌دارد و از افزایش فشار خون جلوگیری می‌کند.

کد خبر 516567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.