عصرانه خبری شهرهای ایران در اول شهریورماه

در این بسته خبری از مرمت و احیای بافت کوچه چهل پیچ شاهرود تا تامین روشنایی مسیر سلامت زرند و همکاری تاکسیرانان قزوینی در جابه جایی کارشناسان مرکز بهداشت را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم:

اجرای طرح‌های شهری اسلامشهر مستلزم وجود زیرساخت است

«علی درزی» سرپرست معماری و شهرسازی شهرداری اسلامشهر با بیان اینکه تحقق و اجرای طرح‌های شهری در اسلامشهر مستلزم وجود زیرساخت‌های لازم و بستر مناسب برای اجرا است، گفت: اکثر طرح‌های شهری در اغلب شهرها به دلیل وجود مشکلاتی چون نبود آگاهی کافی مهندسین مشاور از مشکلات و مسائل شهری، به علت غیربومی بودن و عدم توجه به امکانات مالی و اجرایی شهرداری‌ها از سوی تهیه کنندگان طرح جامع و تفصیلی، ناکام می‌ماند و شهر اسلامشهر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آغاز عملیات اجرایی پروژه کوی طویجات خرمشهر

کوی طویجات یکی از مناطق کم برخوردار از حیث خدمات عمرانی بوده که تا پیش از این، معابر آن از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده بنابراین با توجه به ضرورت پیش بینی شده، پروژه آسفالت معابر کوی طویجات عملیات اجرایی آن آغاز گردید؛ در اثر اجرای این پروژه بیش از ۲۰ معبر آسفالت خواهد شد.

راه اندازی سامانه هوشمند حمل و نقل شهرداری فردیس

«محمود آذرسا» سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر فردیس از راه اندازی سامانه حمل و نقل شهرداری این شهر خبر داد و گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و سهولت در ارائه خدمات به ناوگان باری شهر فردیس خصوصاً وانت بارها، اتوبوس، مینی‌بوس، کامیونت و تریلر امکان صدور پروانه اشتغال، فعالیت و دریافت ما به مابه‌التفاوت سوخت که پیش از این در کرج انجام می‌شد، از تاریخ ۰۱/‏۰۶/‏۱۴۰۰‬ در شهر فردیس (سازمان حمل و نقل بار و مسافر فردیس) قابل انجام است و متقاضیان می‌توانند جهت دریافت خدمات به سامانه مراجعه کنند.

۲۸ نیروی آرامستان‌های شهرکرد واکسینه شدند

«سید اکبر نوربخش رضایی» سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد با اشاره به لزوم واکسینه شدن افراد در برابر ویروس کرونا، اظهار کرد: تمامی ۲۸ نیروی آرامستان‌های شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

مرمت و احیای بافت کوچه چهل پیچ شاهرود

«جواد وفایی» سرپرست شهرداری شاهرود از مرمت و احیای بافت تاریخی شهر کوچه چهل پیچ (آشتی‌کنان) خبر داد و گفت: بافت‌های قدیمی شهرها به واسطه دیرینگی بناهای ارزشمند تاریخی و وجود عناصر معماری آمیخته با هنر و هویت بناها ارتباط گسترده‌ای با فرهنگ یک جامعه دارد.

رشد ۸۵ درصدی خانه تئاتر قزوین

«سلیمان بهرامی» مدیر منطقه دو شهرداری قزوین اظهار کرد: پروژه خانه تئاتر شهردار قزوین تا به امروز نزدیک به ۸۵ درصد رشد فیزیکی داشته است.

تأمین روشنایی مسیر سلامت زرند

«احمد عبدالله زاده» رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زرند از روشن شدن مسیر سلامت بلوار جانبازان خبر داد و گفت: بیش از ۲۰ پایه و چراغ راکتی در این مسیر نصب شده است.

آتش نشانان سمنانی واکسینه شدند

«سعید اسمعیل پور» رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: واکسیناسیون آتش نشانان سمنانی آ؛ از شده است.

همکاری تاکسیرانان قزوینی در جا به جایی کارشناسان مرکز بهداشت

«اسماعیل عرشیان» مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین از همکاری تاکسیرانان ناوگان تاکسیرانی در حمل و نقل کارشناسان مرکز بهداشت شهید بلندیان به منازل بیماران مبتلا به کرونا به منظور ارائه خدمات درمانی و دارویی به آنان خبر داد.

افتتاح و کلنگ زنی ۵۶ پروژه در شهرستان فردوس

«حمید حلاج مقدم» فرماندار شهرستان فردوس اظهار کرد: در این شهرستان ۵۶ پروژه با اعتبار ۸۳ میلیارد و ۵۳۶ میلیون تومان بهره برداری و یا کلنگ زنی شده است.

کد خبر 516546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.