بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی کشت پارک مشهد

مدیرعامل واحد عمرانی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با اشاره به همکاری این شرکت با شهرداری مشهد در احداث اولین کشت پارک در این کلانشهر از پیشرفت حدود ۶۰ درصدی این پروژه خبر داد.

به گزارش ایمنا، عبدالله سبحانی اظهار کرد: پارک چهل بازه موسوم به کشت پارک در محدوده خیابان دانشجو تا بلوار سید رضی در حریم کالی به همین نام و فضایی به مساحت حدود ۲۳ هکتار در دست احداث است که طی قرارداد همکاری با شهرداری، فاز دوم آن با استفاده از توان شرکت همیار سازه توس واحد عمرانی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی اجرا خواهد شد.

وی در خصوص اهداف احداث این پارک در شهر مشهد، تصریح کرد: این پروژه با دارا بودن آب‌نمای موزیکال در وهله اول جذابیت و زیبایی شهری را به ارمغان می‌آورد و تغییر کاربری و زیباسازی حریم کال چهل بازه چشم اندازی زیبا را برای شهروندان و زائران امام رضا (ع) به تصویر می‌کشد.

مدیرعامل واحد عمرانی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی افزود: احداث پارک خطی شامل معابر اصلی، پارکینگ‌ها، سرویس‌های بهداشتی، مخازن آب شرب و فضای سبز به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب و همچنین مسجد را شامل می‌شود که در فضایی در حدود ۲۰ هکتار احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش ظرفیت بهره برداری ورزشی عمومی در پارک ملت، فضای پارکی چهل بازه به صورت همسان و موازی در فضایی حدود ۳ هکتاری به منظور تشویق شهروندان به ورزش در حال احداث است که طی چند ماه گذشته با پیشرفت چشمگیری تقریباً ۶۰ درصدی همراه بوده است.

سبحانی گفت: این در حالی است که در مقایسه با پروژه رود پارک که شروع احداث آن چندین ماه زودتر انجام شد از آن پیشی گرفته و موفق شدیم درصدی خوبی از این راه پرفراز و نشیب را با موفقیت سپری کنیم.

وی در خصوص اهم اقدامات اجرا شده در پروژه کشت پارک، اظهار کرد: عملیات خاک‌ریزی، کود ریزی، اجرای تأسیسات آبیاری قطره‌ای در زمین‌های کشاورزی شهری که حدود ۶۰۰ متر طول و مساحتی حدود ۲۸۰ هزار مترمربع را به خود اختصاص داده‌اند انجام شده تا به منظور انجام کشت صیفی‌جات و سبزیجات ارگانیک مانند آفتابگردان، ذرت، لوبیا و… مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرعامل واحد عمرانی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با بیان اینکه نخستین پارک کشاورزی شهری مشهد در محدوده حدود سه هکتار ساخته خواهد شد افزود: مقرر شده این زمین‌ها در بلوکه های حدود ۱۰ تا ۲۵ مترمربعی تجهیز و پس از آموزش‌های لازم جهت کشت محصولات صیفی از قبیل تره بار و … در اختیار عموم قرار گیرد.

وی چنین اقدامی را در ایران بی نظیر عنوان کرد و گفت: احداث این پروژه از ۹ آذر ماه سال ۹۹ شروع شد؛ شرکت همیار سازه تمام تلاش خود را در جهت محقق نمودن این هدف به کار گرفت و بخش کشاورزی آن شامل معابر دسترسی، پیاده رو و خدمات شهری، پارکینگ اتومبیل، فضاهای و اتاقک‌های آموزشی، انبارها و … در زمان مقرر به پایان رسید.

منبع: ایلنا

کد خبر 516541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.