اقدامات شهرداری میبد جهت الکترونیکی کردن شهر

شهردار میبد گفت: سامانه‌ شهرسازی سرا ۸ که در حوزه‌ شهرسازی در شهرستان انجام می‌شود همان سامانه‌ای است که در مشهد، تهران، شیراز و یزد استفاده می‌شود با این تفاوت که ۱۲۰ لایه‌ اطلاعاتی و دیتا به این سامانه اضافه کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نقوی در اینستاگرام خود نوشت:

«در زمینه الکترونیکی کردن شهر چه اقداماتی صورت گرفته است؟

سامانه شهرسازی سرا ۸ که در حوزه شهرسازی در شهرستان انجام می‌شود، همان سامانه‌ای است که در مشهد، تهران، شیراز و یزد استفاده می‌شود؛ با این تفاوت که صد و بیست لایه اطلاعاتی و دیتا به این سامانه اضافه کردیم و الان سامانه شهرسازی شهرداری میبد یکی از قوی‌ترین سامانه‌های شهرسازی استان هست. ما توانستیم اولین شهرداری باشیم که کمیسیون ماده ۵ را به صورت آنلاین با تاکید بر اینکه به صورت آنلاین همه شهر رؤیت شود بارها مورد تاکید و تقدیر استاندار محترم، معاون محترم عمرانی، مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان یزد قرار گرفته‌ایم.

همچنین همشهریان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی esup.meybod.ir محدوده شهر میبد را که عکس ۳۶۰ درجه آن گرفته شده را خیلی راحت رؤیت کنند. در تغییر کاربری و در بحث تخلفات ساختمانی و در بحث ارائه خدمات شهری این سایت می‌تواند یک نقطه قوت باشد.

یک زمانی اطلاعات ساده‌ای را اگر شهرداری میبد می‌خواست از ارگان‌ها بگیرد در اختیارش قرار نمی‌دادند، الان شهرداری با نیروی انتظامی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مؤسسه ژئوفیزیک و سازمان نقشه‌برداری ارتش جمهوری اسلامی ایران قرارداد تبادل اطلاعات دارد. ما اطلاعات از آنها می‌گیریم و در اختیارشان قرار می‌دهیم و این قدرتمندتر شدن علمی و پشتیبانی فکری شهرداری میبد در عرصه شهرسازی و سامانه شهرسازی خودش هست.

با همکاری سازمان نقشه‌برداری کشور اخیراً عکسبرداری هوایی از شهرستان انجام دادیم که انشاالله آن هم بزودی بارگذاری می‌کنیم و اطلاعات ما کاملاً به روز می‌شود.

شهرداری میبد در سال ۹۸ با حضور مسئولین استانی و شهرستانی اولین پروانه تک برگ ضد جعل را در استان یزد رونمایی کرد و به بهره‌برداری رساند. دیگر دفترچه‌های سنتی سابق نیست، همه پروانه‌های ضد جعل هست، همه چیز مشخص و مدون هست و آمارگیری آن هم معین و مشخص هست.»

اقدامات شهرداری میبد جهت الکترونیکی کردن شهر

اقدامات شهرداری میبد جهت الکترونیکی کردن شهر

کد خبر 516464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.