۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
میزان تاثیرگذاری دوز سوم واکسن

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که دوز تقویت کننده واکسن فایزر خطر ابتلا به بیماری کوید-۱۹ در بین افراد ۶۰ سال به بالا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری دوز سوم واکسن فایزر بر افراد ۶۰ سال به بالا مطالعه جدیدی انجام دادند. افراد شرکت کننده در مطالعه جزء گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه بودند و اولین افرادی بودند که دوز اول واکسن را تزریق کرده بودند. محققان متوجه شدند که این افراد ۱۰ روز پس از دریافت دوز سوم واکسن کرونا چهار برابر بیش از پیش در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شدند.

به گفته محققان، ایمنی ایجاد شده بر اثر دریافت واکسن کرونا با گذر زمان کاهش پیدا می‌کند بنابراین به احتمال بسیار زیاد لازم است افراد دوز تقویت کننده واکسن کرونا را تزریق کنند. بیشتر افراد واکسینه شده که به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند بیش از ۶۰ سال دارند و به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا بوده‌اند.

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که دوز تقویت کننده واکسن کرونا به میزان قابل توجهی در برابر ابتلای افراد به بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن محافظت می‌کند علاوه بر این محققان باور دارند که دریافت دوز سوم واکسن کرونا ممکن است از افراد در برابر گونه دلتا ویروس کرونا محافظت کند بنابراین ممکن است افراد مسن، زنان باردار، معلمان و کادر درمان جزء افرادی باشند که باید دوز تقویت کننده واکسن را دریافت کنند البته لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری بشود تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 516462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.