ایجاد ۶ "بوستان سبز" در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از توسعه بوستان‌های سبز در این کلانشهر در راستای حفظ و ارتقاء کیفیت محیط زیست شهری همگام با ارتقای سلامت شهروندان خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توسعه بوستان‌های سبز یکی از روش‌های نوین در مدیریت فضاهای سبز شهری است که در آن به منظور حفظ و نگهداری فضای سبز، از روش‌های غیر شیمیایی و کاملاً همسو با محیط زیست استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در بوستان‌های سبز بر خلاف سایر بوستان‌های شهری، برای دفع آفات و بیماری‌ها از سموم شیمیایی استفاده نمی‌شود و در مقابل از روش‌های کنترل بیولوژیک، مکانیکی و فیزیکی استفاده می‌شود که کاملاً همسو با محیط زیست است و هیچ عوارض جانبی برای طبیعت شهری نخواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در حال حاضر شش بوستان سبز در شهر مشهد شامل بوستان پردیس در منطقه دو، بوستان بلال در منطقه سه، بوستان گلسار در منطقه هفت، بوستان آبادگران در منطقه هشت، بوستان وکیل آباد در منطقه ۹ و بوستان فدک در منطقه ۱۰ به عنوان بوستان سبز معرفی شده‌اند و نظارت در هر کدام از این بوستان‌ها، بر عهده یک کارشناس گیاه پزشک مستقر در هر کدام از مناطق است.

وی افزود: توسعه این بوستان‌ها مزایایی همچون کاهش مصرف قابل توجه سموم شیمیایی در فضای سبز، کاهش مخاطرات زیست محیطی، کمک به استفاده از تکنیک‌های کم خطر در کنترل جمعیت آفات و عوامل بیماری‌زا و نیز حذف تدریجی روش‌های قدیمی و پر خطر را دارد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: مشهد اولین کلانشهری در کشور است که در زمینه توسعه این گونه بوستان‌ها اقدام کرده و در شرایط حال حاضر و افزایش معضلاتی نظیر آلودگی هوا و افزایش معنادار آمار مبتلایان به بیماری‌های خاص، اهمیت کاهش استفاده از سموم شیمیایی در محیط‌های شهری دوچندان شده و موجب خواهد شد تا خانواده‌ها و به ویژه افراد سالخورده و توان‌خواه با اطمینان بیشتری از فضاهای سبز شهری استفاده کنند.
 

کد خبر 516446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.