جانفشانی پزشکان در بحران کرونا فصل جدیدی از فداکاری است

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان طی پیامی یکم شهریور روز پزشک را به جامعه پزشکی تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمال حیدری در این پیام تبریک آورده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

مریزاد دستی که مر خستگان را

دوای دل و راحت جان رساند

یکم شهریورماه، مقارن با فرخنده زادروز طبیب برجسته شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک گرامی باد.

روز پزشک در این دوران شیوع بیماری کووید ۱۹ متفاوت از سال‌های قبل از بیماری است پزشکان و مدافعان سلامت در سراسر کشور در راه حفاظت از سلامت مردم بزرگ ایران، جانفشانی می‌کنند و این جهاد همچنان ادامه دارد.

امروز می‌توانیم از خود گذشتگی و شهادت صدها تن از همکاران عزیزمان در دفاع از سلامت بیماران و آحاد مردم در بحران همه‌گیری این بیماری را نمونه‌ای از ایفای این مسئولیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه پزشکی دانست که در این بحران در خط مقدم کرونا نعمت خدمت به مردم را به درستی درک کرده و تلاش همه جانبه برای تسکین درد دردمندان، حفظ و حراست از سلامت مردم در پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ را مبذول داشته‌اند.

حضور حماسی پزشکان ایران اسلامی در سال‌های دفاع مقدس فصل درخشانی است، اما جانفشانی جامعه پزشکی کشورمان در مواجه با شیوع پاندمی کرونا فصل جدیدی از فداکاری را در ایران اسلامی گشوده است که عزت و آبرویی صد چندان را برای این فرزندان برومند ایران زمین رقم زده است.

نقش بی‌بدیل پزشکان در تأمین سلامت غیر قابل انکار بوده و دفاع آنان در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا به همگان ثابت کرد که از دست دادن هر یک از این عزیزان چه خسارت جبران ناپذیری بر جامعه محسوب می‌شود.
پزشکان زحمتکش شبانه روز در تلاشند تا رنج و تلخی بیماری‌ها را به شیرینی بهبودی بدل کرده و سلامت دردمندان را به آنان برگردانند و از این نظر عملشان عملی مقدس است.

ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، روز پزشک را به تمامی پزشکان دلسوز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تبریک عرض می‌نمایم و امیدوارم در سایه عنایات حضرت حق سلامتی‌تان مستدام باشد. "

کد خبر 516404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.