پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصدی پروژه اسماعیل آباد

معاون عمران،حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد گفت: پروژه اسماعیل آباد به ویژه ساماندهی کال درحال حاضر فعال و در مجموع از پیشرفت فیزیکی حدود ۳۷ درصد برخوردار است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی با اشاره به اینکه ساماندهی کال و محدوده اسماعیل آباد یکی از دغدغه‌های شهر مشهد بود، افزود: بر همین اساس طبق مصوبه شورای تأمین استان، هیئت اجرایی ویژه‌ای برای ساماندهی کال اسماعیل آباد تشکیل شد.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پروژه کانال اسماعیل آباد به طول ۱۵۰۰ متر از پشت پاسگاه سپاد با هدف کمک به مناطق کم‌برخوردار با احداث پارک خطی و همچنین در راستای جمع آوری آب‌های سطحی این منطقه و انتقال آن به کشف رود ۱۵ آذرماه ۹۹ آغاز شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: در مسیر کال اسماعیل آباد معارضات سنگینی از جمله ۱۴۰ پلاک وجود داشت که تملک و رفع تصرف بیشتر معارضات با همکاری‌های بین بخشی بدون مشکل و با تفاهم با مالکان انجام شده است.

کاظمی ادامه داد: این پروژه شامل ۴۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۶ هزار مترمکعب بتن ریزی، ۲۴ هزار مترمربع مسیر پیاده‌روسازی و اجرای دیوار با سنگ لاشه دو هزار مترمکعب است.

وی گفت: این مسیل در نهایت به پارک خطی تبدیل خواهد شد که نقش مهمی در حل معضلات اجتماعی این منطقه می‌تواند داشته باشد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: همچنین با هدف بهبود دسترسی به منطقه اسماعیل آباد یک معبر یک کیلومتری به عرض ۱۲ متر به همراه ۲ دهنه پل ۲۵ متری به عرض ۱۲ متر، ۵۰۰ متر دیوار حائل بتنی ۳.۵ متری و طرح دفع آب‌های سطحی نیز در اسماعیل آباد اجرا خواهد شد.

کاظمی ادامه داد: عملیات اجرایی ساماندهی خود کال اسماعیل آباد در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و روند اجرای مسیر و پل‌ها نیز پیشرفت حدود ۲۰ درصدی دارد.

وی اضافه کرد: این پروژه در ابتدا قرار بود تابستان به پایان برسد اما با توجه به طراحی جدید و اضافه شدن بخش‌هایی به آن در مجموع از ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و طبق برنامه ریزی های انجام شده زمستان امسال آماده بهره برداری خواهد شد.

کد خبر 516402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.