تماشای مسابقه کدام ورزشکاران را نباید از دست داد؟

یک سایت خارجی در تحلیلی به برترین‌های حاضر در پارالمپیک پرداخت که از ایران نیز ورزشکارانی دیده می‌شوند.

به گزارش ایمنا، سایت خبری Asiaone در گزارشی به برترین‌های حاضر در بازی‌های پارالمپیک اشاره کرد که لازم است مسابقات آنها را در توکیو تماشا کنیم. در بین این برترین‌ها اشاره‌ای به زهرا نعمتی بانوی کماندار کشورمان و تیم والیبال نشسته مردان شده است.

بازی‌های پارالمپیک توکیو از فردا (سه‌شنبه) آغاز می‌شود و بیش از ۴ هزار ورزشکار در ۲۲ رشته ورزشی رقابت خواهند کرد. در این بازی‌ها ۵۳۹ مدال توزیع می‌شود.

در بازی‌های امسال تکواندو و بدمینتون اضافه شده‌اند. کشورهای بوتان و گویانا نیز نخستین حضور خود را در پارالمپیک تجربه می‌کنند. برای کسانی که پارالمپیک را دنبال می‌کنند تعدادی چهره آشنا وجود خواهد داشت.

در اینجا برخی از بزرگترین نام‌هایی که باید در توکیو مورد توجه قرار بگیرد، آمده است:

تیم والیبال نشسته مردان ایران:

به معنای واقعی کلمه یکی از بزرگترین نام‌ها مرتضی مهرزاد ایرانی با ۲.۴۶ متر بلندترین پارالمپیکی است. مهرزاد ۵ سال پیش تیم رویایی ایران را در ریو به طلا رساند و حالا آنها به دنبال دفاع از قهرمانی خود در توکیو هستند.

زهرا نعمتی:

کماندار ایرانی قهرمان پی در پی در مسابقات انفرادی زنان بوده و به دنبال سومین طلای پارالمپیک در توکیو است. نعمتی در المپیک ریو نیز شرکت کرد.

در این گزارش به قهرمانان دیگر مانند بانوی وزنه‌بردار نیجریه که ۳ طلا در کارنامه دارد، جونی پیکوک قهرمان دوومیدانی از انگلیس، مایکل راجر دوی در رشته دوی ماراتن از استرالیا، آلیس تای شناگر انگلیسی و … نیز اشاره شده است.

منبع: فارس

کد خبر 516399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.