سرانه تولید زباله در منطقه ۳ از سرانه کشور پائین‌تر است

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان میانگین سرانه تولید زباله در کشور را ۶۵۰ گرم اعلام کرد و گفت: با فرهنگ سازی شهروندی، میزان سرانه تولید زباله هر نفر در ۲۴ ساعت در محدوده این منطقه ۵۹۰ گرم است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تحقق اهداف مدیریت صحیح پسماند جهت اثربخشی مطلوب بر زندگی شهروندان، نیازمند همکاری سازمان‌های متعددی است.

وی افزود: واحدهای آموزشی خدمات شهری با اجرای برنامه‌های متنوع شامل آموزش چهره به چهره، اهدای کتاب و بروشورهای آموزشی، برپایی نمایشگاه سیار در محلات، اهدای باکس‌های تفکیک اشیای تیز، اثربخشی خوبی را در محلات ایجاد کرده‌اند جهت تأثیرگذاری مطلوب، همکاری سایر سازمان‌های مربوطه را می‌طلبد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: در طول شبانه روز، ۳۳ کارگر واحد مدیریت پسماند و ضایعات، حدود ۶۵ تن پسماند تر و هشت تن پسماند حاصل از فضای سبز و ضایعات را جمع‌آوری می‌کنند.

وی با اشاره به وسایل درگیر حمل پسماند، تصریح کرد: در سطح منطقه سه، تعداد ۱۳ دستگاه خودرو پسماند تر، سه دستگاه خودرو ضایعات فضای سبز و سه دستگاه خودرو نخاله غیرساختمانی و بلاصاحب را حمل می‌کنند.

کارگر افزود: با توجه به تناژ حمل و جمعیت منطقه، سرانه تولید زباله هر نفر در این منطقه در ۲۴ ساعت بالغ بر ۵۹۰ گرم است در حالی که سرانه تولید زباله هر نفر در شهر تهران ۹۰۰ گرم بوده و این نشان از فرهنگ سازی مطلوب مدیریت پسماند شهروندان اصفهانی دارد که باید این حجم به حداقل جهانی حدود ۴۵۰ گرم برسد.

وی با اشاره به روند نظافت و رفت و روب منطقه سه، گفت: با توجه به مرکزیت شهر اصفهان در منطقه سه و حجم بالای تردد شهروندان در این منطقه، نظافت این نقطه از شهر زبانزد هر رهگذری بوده و می‌توان به زحمات حدود ۱۴۵ پاکبان اشاره کرد که مساحتی حدود دو میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۳۸ مترمربع را در شبانه روز رفت و روب می‌کنند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: علاوه بر آن دو دستگاه خودروی جاروب اتوماتیک نیز به یاری تیم خدماتی نیز می‌شتابد.

کد خبر 516388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.