شهرداری در پروژه‌های فرهنگی به دنبال درآمدزایی نیست

سرپرست شهرداری اراک گفت: مدیریت شهری در پروژه‌های فرهنگی به دنبال درآمدزایی نیست و همه تلاش‌ها برای ایجاد مجموعه‌های تفریحی و فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی به کار گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، محمد جعفرپور افزود: تکمیل و ساماندهی مجموعه گردشگری دره گردوی اراک از برنامه‌های مهم شهرداری است و هم اکنون پیمانکار آن مشغول اجرای پروژه رود کنار است.

سرپرست شهرداری اراک ادامه داد: برنامه‌های مدیریت شهری در دوره جدید شامل سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است که به صورت متوازن و متعادل دنبال می‌شود.

جعفرپور اظهار کرد؛ در برنامه‌های کوتاه مدت، اولویت مدیریت شهری رفع معضلات و موانعی مانند رفع سد معبر است که شهروندان در شهر با آن روبرو هستند و در این راستا ایجاد بازارچه‌های میوه و تره بار با قیمت ارزان و جمع آوری خودروهای فروش میوه و تره بار از مرکز شهر در دستور کار است.

وی گفت: برنامه‌های میان مدت شهرداری شامل طرح‌های فرهنگی اجتماعی است و برنامه‌های بلند مدت نیز همان پروژه‌های عمرانی است که در دست انجام است.

سرپرست شهرداری اراک اضافه کرد: در طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری نباید تنها به ساخت زیرگذرها و پل‌ها پرداخت و نیاز شهروندان فراموش شود.

جعفر پور عنوان کرد: در برنامه‌های میان مدت طرح‌های انسان محور برای تکریم شأن انسانی شهروندان و بهبود زیست پذیری در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: اراک کلان‌شهری تک هسته‌ای است و تمام امکانات و خدمات رفاهی در مرکز آن تجمع یافته که باید این امکانات به اطراف و حواشی شهر منتقل شود تا تراکم جمعیت در مرکز شهر کاهش یابد.

سرپرست شهرداری اراک ادامه داد: در همین زمینه ایجاد شهرک پزشکان از جمله برنامه‌های بلند مدتی است که مجموعه شهرداری در صدد پیگیری و تحقق آن است.

جعفرپور خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در حوزه حمل و نقل، تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه سواری است و معرفی اراک به عنوان یکی از شهرهای نمونه آزمایشی در ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در نظر است.
وی تصریح کرد: از دیگر اولویت‌های شهرداری اراک، ساماندهی آبیاری فضای سبز شهری است.

سرپرست شهرداری اراک تصریح کرد: استفاده از پساب‌های صنعتی برای آبیاری فضای سبز شهری در اراک مورد غفلت واقع شده که در این راستا شهرداری برنامه‌ای تدوین کرده و به دنبال آن است که از آب شرب و آب قنوات برای آبیاری فضای سبز استفاده نکند.

جعفرپور عنوان کرد: حمایت از تیم‌های ورزشی از دیگر برنامه‌های مهم است که بحث حمایت مالی تیم‌های ورزشی به زودی در شورا مطرح می‌شود و در صورت موافقت انجام می‌شود.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در برنامه‌های فرهنگی ضمن افزایش نشاط عمومی موجب کاهش هزینه‌ها در بسیاری از حوزه‌ها می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 516371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.