بررسی گلایه‌های شهروندان در خصوص  نظافت شهر تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: دستور اصلی گردش اعضای شورای شهر در سطح شهر تهران، اولویت رفت‌وروب و نظافت شهر پیش پا افتاده‌ترین کار در سطح شهر تهران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی در پایان جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران اظهار کرد: یکی از موضوعات انتقاد در گزارش معاونت خدمات شهری رفت‌وروب و نظافت در سطح شهر تهران بود و من و تعدادی از اعضا تذکر دادیم. واقعیت این است که وضعیت مناسبی در سطح شهر تهران وجود ندارد. مخازن زباله خوب نگهداری نمی‌شود و زباله‌ها در اطراف مخازن انباشته می‌شود و ضدعفونی و شست و شوی مخازن نیز به درستی توسط پیمانکاران انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: یک ناهماهنگی بین حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری و مناطق و نواحی وجود دارد، چون قرارداد را مناطق می‌برند و نواحی با پیمانکاران وارد قرارداد می‌شوند گفت: معاونت خدمات شهری مسئول نظارت کلان است و توقع داریم در اولین فرصت این نابسامانی اصلاح شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دستور اصلی گردش اعضای شورای شهر در سطح شهر تهران، اولویت رفت‌وروب و نظافت شهر پیش پا افتاده‌ترین کار در سطح شهر تهران است گفت: اگر این کار انجام نشود مردم هیچ کار بزرگی را از ما نمی‌بینند. اگر این کار مختل شود اقدامات ما دیده نمی‌شود.

همچنین، سید جعفر تشکری هاشمی نیز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت رفت‌و روب سطح شهر گفت: مردم از وضعیت تمییزی شهر گله دارند و به نظر می‌رسد بخشی مربوط به این بود که در پایان دوره توجه به این موضوعات کم شد. دوران گذر این مساله را تشدید کرد.

وی ادامه داد: این مساله مورد تاکید قرار گرفت که معاونت خدمات شهری تذکرهای بیشتری بدهد و بازدیدها از مناطق بیشتر شود. شهرداری پول نظافت را به پیمانکاران می‌دهد، اما متأسفانه کم توجهی و نظارت ضعیف باعث شد مردم از این مساله گله داشته باشند. پیش بینی ما این است که در روزهای آینده با جدیت بیشتر شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

عضو شورای شهر تهران درباره افزایش قابل ملاحظه تابلوهای تبلیغاتی در شهر تهران به ویژه در یکی دو ماه اخیر گفت: در جاهایی تابلو نصب شده است که هم ایمنی را پایین آورده است به ویژه برای رانندگان و همینطور نوشتار استفاده شده و مزاحمت‌هایی برای عابرین را نیز در پی داشته است.

وی با بیان اینکه به طور کلی انسجام در نصب تابلوهای تبلیغاتی رعایت نشده است، خاطرنشان کرد: با استقرار مدیریت شهری جدید این موضوع باید مورد بازنگری قرار گیرد و برخی از این تابلوها باید جمع‌آوری شوند تا هم رانندگان و هم سیما و منظر شهری آسیب نبیند.

کد خبر 516324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.