بعید است اتفاقات تلخ دو سال گذشته تکرار شود/خوشحالم پیراهن ذوب‌آهن را بر تن می‌کنم

قاسم حدادی فر که تنها بازمانده دوران طلایی ذوب آهن است فصل گذشته با مصدومیت شدیدی مواجه شد و نتوانست فصل را به پایان برساند، اما کاپیتان گاندوها با پس از حضور مهدی تارتار به عنوان سرمربی با ذوبی ها تمدید و آخرین شرایط خودش را باز گو کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قاسم حدادی‌فر کاپیتان با تجربه گاندوها پس از مصدومیت و چند ماه دوری از میادین به شرایط بهبودی رسیده است و می‌تواند در لیگ بیست و یکم برای سبزپوشان به میدان برود. وی امروز با حضور در باشگاه ذوب‌آهن قرارداد خود را به مدت یک فصل دیگر با ذوب‌آهن تمدید کرد. حضور دوباره حدادی‌فر در میادین و تمدید قرارداد با ذوب‌آهن بهانه‌ای شد تا با وی گفت و گوی مفصلی داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا در مورد تمدید قرارداد با ذوب‌آهن صحبت کنید. نیم فصل دور از میادین بودید و حالا دور می‌توانید برای ذوب‌آهن به میدان بروید

فکر می‌کنم با این شرایطی که داشتم و اتفاقی که برایم افتاد حدود ۱۰ یا ۱۲ بازی آن را نتوانستم در کنار تیم ذوب‌آهن باشم و با توجه با صحبت‌هایی که با سرمربی و مدیر عامل شد امروز به باشگاه آمدم و قراردادم را به مدت یک سال دیگر تمدید کردم. خیلی خوشحالم که می‌توانم یک سال دیگر پیراهن مقدس ذوب‌آهن که برایم بسیار ارزشمند است را بر تن کنم. امیدوارم بتوانم مثمر ثمر باشم و هر جا هم احساس کردم بودن در تیم نمی‌تواند باری از روی آن بردارد و در چارچوب مسئولیتم ایفای وظیفه کنم مطمئن باشید مستطیل سبز را کنار می‌گذارم. اما در این مدت تمام توانم را برای بازگشت به میدان انجام داده‌ام و با شروع تمرینات تیم به جمع بازیکنان اضافه خواهم شد.

این مدت که از میادین دور بودید هواداران زیادی برای شما انرژی‌های مثبت می‌فرستادند و برای بازگشت قاسم حدادی‌فر به میدان لحظه شماری می‌کردند

بله همینطور است باید از همین تریبون از آنها تشکر کنم. خیلی خیلی به من لطف داشتند و جویای احوالم می‌شدند. امیدوارم بیماری کرونا هرچه زودتر ریشه کن شده تا شاهد حضور دوباره آنها در ورزشگاه باشیم. هواداران خیلی دوست داشتند در اینجا بمانم و محبت آنها قابل جبران نیست. در این مدت که قراردادم تمدید نشده بود محبت‌های زیادی از سوی آنها به من شد و از آنها بسیار سپاسگزارم البته بعضی آدم‌ها هم دوست نداشتند که این اتفاق بیفتد اما تمام تلاش را می‌کنم که در زمین به آنها ثابت کنم می‌توانم هنوز هم خوب فوتبال بازی کنم و به ذوب‌آهن کمک کنم.

در دو فصل اخیر ذوب‌آهن شرایط سختی را پشت سر گذاشت. آینده را چطور می‌بینید؟ فکر می‌کنید می‌توانید با کادر فنی جدید تیم را به روزهای خوب گذشته برگرداند؟

امیدوارم در فصل جدید اتفاقات تلخ گذشته فراموش شوند و روزهای خوبی را برای ذوب‌آهن شاهد باشیم. در این دو سال خیلی عقب افتادیم و اتفاقات خوبی برای ما و طرفداران نیفتاد. قطعاً با تمام تلاشی که کادر مدیریتی باشگاه و سرمربی تیم انجام می‌دهند بتوانیم راه خوبی را در پیش بگیریم و دوباره ذوب‌آهن را به جایگاه اصلی خودش بازگردانیم.

تجربیات شما می‌تواند کمک زیادی به کادر فنی تیم کند، در روزهای اخیر آیا گفت و گویی را با آقای تارتار داشته‌اید؟

ابتدا من باید از همین تریبون از آقای تارتار تشکر کنم. ایشان نسبت به من لطف زیادی داشتند و از روزی که به اصفهان آمده‌اند با یکدیگر در ارتباط هستیم تا مسائل مختلف را حل و فصل کنیم.

خریدهای ذوب‌آهن در روزهای اخیر از نظر برخی هواداران راضی کننده نبوده است، در این خصوص برایمان صحبت کنید

حقیقت این است که دغدغه این روزهای همه ما همین موضوع است. کادر مدیریتی، سرمربی و حتی من خیلی درگیر هستیم تا حداقل بازیکنان خوبی که داشته‌ایم را بتوانیم حفظ کنیم اما با توجه به اعتبار مالی باشگاه و محدودیت‌هایی که وجود دارد فعالیت در بازار نقل و انتقالاتی همانند دیگر باشگاه‌های متمول میسر نیست. در این راستا هم باشگاه حق دارد و هم بازیکنانی که شغل شأن فوتبال است و درآمد دیگری ندارند. بازیکنان با توجه به مبالغی که به آنها پیشنهاد می‌شود حق دارد آینده فوتبالی خود را تعیین کنند چون اگر نگاهی به شرایط جامعه بیاندازیم تورم بیداد می‌کند و فشارهای زندگی زیاده شده است و آن بازیکن نیز باید به فکر آینده خود و خانواده اش باشد. در همین خصوص من به بازیکنان هم حق می‌دهم اما دوست داشتیم سه یا چهار بازیکن کلیدی را از دست ندهیم اما به نظر می‌رسد امکان حفظ آن فراهم نبود چرا که مبالغ پیشنهادی از سوی دیگر تیم‌ها چند برابر دستمزد فعلی آنها بود همین جا لازم است از آنها نیز تشکر کنم چرا که تمام تلاش شأن را برای ذوب‌آهن انجام دادند.

بنابراین با این تفاسیر باشگاه به سراغ جذب بازیکنان جوان رفته است

بله همینطور است. طبق تصمیمات کادر مدیریتی و آقای تارتار قرار است تا حد امکان جوانان با انگیزه به ذوب‌آهن بیایند البته چند نفری نیز باتجربه هستند اما مابقی در تیم‌های سابق شأن به زعم بنده خیلی خوب کار کرده‌اند و امیدوارم بدانند در چه باشگاه بزرگی پا به توپ می‌شوند. ذوب‌آهن قدمت زیادی دارد و البته هواداران خیلی خوبی آن‌را حمایت می‌کنند، در ضمن از نظر امکانات و سازماندهی جز تیم‌های برتر کشور است و ان‌شاءالله بتوانند هر چه زودتر خود را با شرایط باشگاه وفق دهند و بدانند در چه باشگاه بزرگی هستند تا روز به روز علاوه بر پیشرفت خودشان و شاهد موفقیت ذوب‌آهن باشیم.

این روزها بازار نقل و انتقالات لیگ برتر حسابی بهم ریخته است، وضعیت آن را چطور می‌بینید؟

چند تیم هستند که با توجه به منابع مالی زیادی که دارند بازار را در دست گرفته‌اند. این طبیعی است. کافی است نگاهی به لیگ‌های اروپایی بیاندازید و در هر لیگی ببینید که چند تیم چطور بازیکنان تراز اول جذب می‌کنند. اگر می‌خواهیم از این رقابت عقب نیافتیم باید با کار اصولی و بودجه مالی مناسب حداقل خودمان را وسط گود نگه داریم.

لیگ بیست و یکم را برای ذوب‌آهن چطور می‌بینید، فکر می‌کنید مشکلات گذشته رفع خواهد شد؟

بزرگترین مشکلات تیم مان که در دو سال اخیر شاهد آن بودیم جدایی بازیکنان کلیدی بود. فکر می‌کنم بازیکنان زیادی از دست دادیم که همگی تأثیرگذار بودند و با رفتن شأن ذوب‌آهن ضربه بزرگی خورد که حال و روز فعلی آن قابل کتمان نیست. امیدوارم این قبیل اتفاقات را در سال‌های آتی نبینیم یا اگر بازیکنان قصد خروج از ذوب‌آهن را دارند کم کم شاهد آن باشیم و در آن واحد ۸۰ درصد تیم جدا نشوند و در عوض بازیکنان خوب نیز جایگزین آن شوند. به طور مثال در تیم‌هایی مثل سپاهان و پرسپولیس لیست خروجی زیادی را نمی‌بینیم و اگر هم بازیکن تأثیر گذاری جدا شده در سطح آنان برای تیم شأن بازیکن جذب شده است. امیدوارم شبیه این قبیل اتفاقات را در ذوب‌آهن ببینیم. در واقع اگر می‌خواهند ذوب‌آهن را به شرایط آرمانی گذشته برگردانند باید در برنامه‌ریزی بلندمدت و با توجه به امکاناتی که باشگاه دارد و البته تیم‌های پایه که پشتوانه خوبی برای هر تیم می‌تواند باشد این موارد را لحاظ کنند.

آیا کاپیتان با سابقه ذوب‌آهن با تمام شرایطی که برایمان گفت، به هواداران این تیم قول حضور گاندوها را در بین تیم‌های بالای جدول یا حتی کسب سهمیه آسیایی می‌دهد؟

در فوتبال واقعاً نمی‌توان قول داد چرا که این حرفه‌ای نیست. این ورزش غیر قابل پیش بینی است. اما با توجه به شرایطی که ذوب‌آهن پشت سر گذاشت و وضعیتی که در حال حاضر می‌بینیم بعید می‌دانم اتفاقات تلخ دو سال اخیر برایمان تکرار شود. نمی‌توانم از حالا بگویم تیم ذوب‌آهن در بین مدعیان است اما امسال تلاش می‌کنیم روند خوب و ثابتی در میانه جدول یا حتی بالاتر داشته باشیم تا در سال‌های آتی بتوانیم عملکرد خوب خود را تداوم بدهیم و دوباره شاهد ذوب‌آهنی باشیم که در آسیا و لیگ برتر حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و به آن شرایط آرمانی دوباره نزدیک شویم البته ناگفته نماند نیاز به اعتبارات مالی بیشتری داریم تا بتوانیم موفق شویم. فوتبال فعلی بدون پول هرگز جواب نمی‌دهد و همه عوامل دخیل در آن نیاز به منابع مالی بیشتری دارند.

گفت و گو از: امیر شمس _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 516292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.