قیمت هویج باید به ۹ هزار تومان برسد

مدیرعامل اتحادیه میوه و تره بار تهران گفت: گران شدن هویج برای مردم غیر منتظره بوده است، اگر بازار به تعادل برسد قیمت هویج باید حدوداً ۹ هزار تومان باشد که اکنون به دلیل افزایش تقاضا به ۲۵ هزار تومان رسیده است.

اسدالله کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هر سال در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا، تولید هویج کاهش می‌یابد، زیرا علاوه بر سختی نگهداری، هویج فقط در یکی از شهرهای ایران تولید می‌شود که منجر شده پاسخگوی تقاضای این روزهای بازار نباشد.

وی افزود: علاوه بر این تقاضا هویج امسال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده زیرا گفته شده هویج در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مؤثر است همچنین هر زمان که کالایی گران می‌شود، در جاهای دیگر نیز از آن استقبال می‌شود، به طوری که این روزها گزارش‌های شفاهی داشتیم که بر اساس آن افرادی اقدام به خرید هویج از سر مزارع کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه میوه و تره بار تهران با بیان اینکه لازم است این روندها اصلاح شود تا در شهرها شاهد نبود محصولات نباشیم، گفت: هر چقدر هوا خنک‌تر شود کشت هویج سازگارتر خواهد شد و استان‌های دیگر نیز می‌توانند تولید کننده باشند، به عنوان نمونه هویج تولید شده در بستان آباد اردبیل تا یک ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد.

کارگر اضافه کرد: واردات هویج امکانپذیر نبوده زیرا سایر کشورها نیز در این فصل با گرمای هوا و کاهش کشت هویج مواجه هستند.

وی تصریح کرد: قیمت هویج اکنون در تهران از ۱۸ هزار تومان تا ۲۵ هزار تومان بوده است که برخی واسطه‌ها منجر به رسیدن قیمت این محصول به ۲۵ هزار تومان شده‌اند و قیمت هویج باید اکنون حدوداً هر کیلو ۲۰ هزار تومان باشد.

مدیرعامل اتحادیه میوه و تره بار تهران گفت: گران شدن هویج برای مردم غیر منتظره بوده است زیرا قیمت این محصول در سال‌های گذشته به سه هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود و انتظار می‌رفت قیمت هویج به بیش از ۹ هزار تومان نرسد، اگر بازار به تعادل برسد، قیمت هویج باید حدوداً ۹ هزار تومان باشد که اکنون به دلیل افزایش تقاضا به بیشتر از این قیمت رسیده است.

کد خبر 516274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.