قیمت جوجه یک روزه به ۱۱ هزار تومان رسیده است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: شش ماه است جوجه بالاتر از قیمت مصوب به مرغداران فروخته می‌شود و همه فشارها و نظارت‌ها بر مرغداران است که مرغ تولیدی را با قیمت بیش از ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش نرسانند، از مرغداران هیچ حمایتی نمی‌شود.

محمدعلی کمالی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قیمت جوجه هر روز افزایش می‌یابد به طوری که به بیش از ۱۱ هزار تومان رسیده است و بر بازار هیچ نظارتی  نمی‌شود.

وی افزود: اکنون شش ماه است جوجه بالاتر از قیمت مصوب به مرغداران فروخته می‌شود و همه فشارها و نظارت‌ها بر مرغداران است که مرغ تولیدی را با قیمت بیش از ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش نرسانند، هیچ حمایتی از مرغداران انجام نمی‌شود.

هیچ نظارتی بر واحدهای تولید مرغ مادر وجود ندارد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: جوجه یک روزه به اندازه کافی در بازار موجود است اما وجود دلالان نیز مزید بر علت شده که قیمت آن ثبات نداشته باشد، مسئولان توانایی کنترل ۳۰۰ واحد مرغداری مادر در کل کشور را ندارند این در حالی است که ۱۵ هزار واحد تولیدی مرغ گوشتی را مجبور به رعایت قیمت مصوب کرده‌اند.

کمالی اضافه کرد: لازم است همانطور که مرغدار فقط در صورتی که گوشت را به قیمت مصوب به فروش برساند، جوجه یک روزه و نهاده دریافت می‌کند، لازم است بر مرغداری‌های مادر نیز نظارت شده و به عنوان نمونه این واحدها با قطع سهمیه نهاده‌های دولتی جریمه شوند.

تخصیص ارز برای واردات جوجه تسریع شود

وی تصریح کرد: علاوه بر این لازم است موضوع تخصیص ارز برای واردات جوجه تسریع شود تا اکنون که تأمین جوجه با مشکل مواجه شده تولید کنندگان بتوانند واردات جوجه انجام دهند تا مرغدار نیز مجبور نباشد جوجه را با سه برابر قیمت بخرند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: حتی اگر جوجه نیز با قیمت پنج هزار و ۲۰۰ تومان تأمین شود، قیمت مرغ حداقل باید ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان باشد.

کد خبر 516273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.