کارها در شهرداری قفل شده است / افزایش ۱۱۰ درصدی نرخ عوارض ساختمانی

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به افزایش عوارض ساختمانی، برخی فعالیت ها قفل شده است و کسانی که پیش از افزایش عوارض فیش دریافت کرده اند باید تا ۱۱۰ درصد افزایش قیمت پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب کاشانی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به بازدید از منطقه ۵ اظهار کرد: متأسفانه کارها در این منطقه قفل شده است. در این منطقه برخی از شهروندان نسبت به افزایش ۱۱۰ درصدی مبالغ فیش‌های عوارض گلایه داشتند.

وی افزود: این افراد در اردیبشهت ماه فیش عوارض دریافت کرده‌اند و با توجه به مشکلات کرونا و نبود نقدینگی، حالا که قصد پرداخت دارند با افزایش‌ها مواجه شده‌اند به عنوان مثال فیشی که یک میلیارد تومان بوده است اکنون به بیش از دو میلیارد تومان افزایش یافته است.

کاشانی از رئیس شورای شهر تهران خواست تا ضمن ابلاغ این تذکر به سرپرست شهرداری تهران رایزنی‌های لازم را برای رفع این معضل در دستور کار قرار بدهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به این که این افراد قصد پرداخت عوارض دارند و شهرداری نیز با مشکل تحقق درآمدها مواجه است، خواهش من این است که هر چه زودتر این مسئله اصلاح و در منطقه پنج و یا سایر مناطق اجرا شود.

همچنین در جلسه امروز شورای شهر تهران مهدی اقراریان عضو دیگر شورای شهر نیز با اشاره به مشکلات جمع‌آوری پسماند در مناطق شهری اظهار کرد: متأسفانه وضعیت جمع‌آوری پسماند منطقه چهار تهران بسیار نامناسب است و شهردار این منطقه مسئله جمع‌آوری پسماندها را به طور کلی رها کرده است.

وی افزود: مسئله بعدی طرح قدم گاه امام زاده صالح است که این طرح با اشکالات مبنایی روبرو است و باید رایزنی‌هایی با سازمان اوقاف انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم توجه به ساخت و سازها در منطقه سوهانک و حفظ سرمایه شمال شهر گفت: به علاوه در حال حاضر پروژه‌های نیمه‌کاره و رها شده‌ای نیز وجود دارد و پارکینگ گلاب دره یکی از این موارد است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

اقراریان با تاکید بر لزوم توجه به توان سرمایه انسانی موجود در شهرداری تهران خاطر نشان کرد: باید در روند تغییر و تحولات جدید و انتصاب‌های این دوره، به نیروهای انسانی موجود در شهرداری و تجربه آنها توجه شود.

کد خبر 516241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.