بورس امروز یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شاخص کل در پیش روی خود یک مقاومت استاتیک در سطح یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد دارد همین موضوع می‌تواند در روز آینده کمی حجم عرضه‌ها را افزایش دهد بر اساس رشد قیمت دلار و انتظارات تورمی احتمال عبور از این محدوده نیز وجود دارد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ یکشنبه ۲۴ مردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۱۵ هزار و ۵۵۵ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد هفت هزار و ۷۰۶ واحدی در سطح ۴۳۶ هزار و ۲۴ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۱.۴۰ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۱.۰۸ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۳۱۸ واحدی به سطح ۲۱ هزار و ۸۷۶ واحد رسید.

بورس امروز یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۰۱ هزار و ۵۱۵ و ۱۰۷ هزار و ۸۹۵ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۳ میلیارد و ۴۰۷ میلیون و سه میلیارد و ۸۹۱ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

بورس امروز یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شاخص کل در پیش روی خود یک مقاومت استاتیک در سطح یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد دارد همین موضوع می‌تواند در روز آینده کمی حجم عرضه‌ها را افزایش دهد بر اساس رشد قیمت دلار و انتظارات تورمی احتمال عبور از این محدوده نیز وجود دارد.

اخبار مهم

بورس مسکن در نیمه دوم سال با حضور یک صندوق جان تازه خواهد گرفت

بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، بورس مسکن تحت عنوان «صندوق زمین و مسکن» که مراحل نهایی خود را سپری کرده با هدف جذب سرمایه‌ها برای پروژه‌ها، حفظ ارزش سرمایه‌های مردم و امکان خرید مسکن به صورت کامل و متری از نیمه دوم سال جاری و پس از کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار راه‌اندازی می‌شود.

اخبار شرکت‌ها

شبریز: افزایش تولید و صادرات زیرمجموعه

پتروشیمی تبریز در سه ماه نخست امسال در مقایسه با دوره مشابه پارسال در بخش تولید کل افزایش ۱۱ درصدی، در بخش تولید پلی‌اتیلن افزایش ۲۲ درصدی و در بخش صادرات افزایش ۵۳ درصدی را محقق کرده است.

پروژه ساخت واحد جدید پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) به ظرفیت ۳١٠ هزار تن نیز در این شرکت روندی مطلوب را طی می‌کند؛ پیشرفت ۱۰۰ درصدی بخش دریافت دانش فنی و انجام PDP، پیشرفت واقعی مهندسی پایه ۱۰۰ درصد، پیشرفت واقعی مهندسی تفصیلی ۰/۱ درصد و پیشرفت کل پروژه نیز ۴.۲۱ درصد است.

فخوز: با کاهش محدودیت‌های مصرف برق، تولید روزانه فولاد خوزستان به روزهای اوج خود نزدیک شد. محمود لندی معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان از تولید بیش از ۱۱ هزار تُنی در این شرکت در ۲۶ مردادماه ۱۴۰۰ بعد از حدود دو ماه محدودیت مستمر برق خبر داد و گفت: خوشبختانه با کاهش دما و به حداقل رسیدن محدودیت‌های برقی، فولاد مردان موفق شدند با به کارگیری سریع و حداکثر توان تجهیزات، روز چهارشنبه به تولید روزانه ۱۱ هزار و ۱۳ تُنی دست پیدا کنند.

ذوب: برای اولین بار در کشور، به همت متخصصان ذوب آهن اصفهان پروفیل آرک معدن TH۳۶ با استاندارد اروپایی در این کارخانه تولید و ایران بی نیاز از واردات این محصول شد. در گذشته عمده آرک‌های معادن وارداتی بود.

فولاد: با اجرای طرح نورد گرم ۲، صادرات فولاد با ارزش افزوده محقق می‌شود

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری فولاد مبارکه اصفهان گفت: در سال گذشته سنگ بنای استراتژیک ترین پروژه کشور یعنی انتقال نفت خام گوره به جاسک در شرکت فولاد مبارکه اصفهان بنیان گذاشته شد و پس از آزمایشات لازم به تولید انبوه ۴۰۰ هزار تن تختال مورد نیاز این پروژه ملی دست یافتیم. سلیمی گفت: اگر محدودیت انرژی برداشته شود این شرکت می‌تواند به کمبود نیاز داخلی به عنوان تأمین کننده نیمی از فولاد کشور پاسخ دهد.

خودرو: گروه صنعتی ایران‌خودرو در واکنش به خبر توقف خط تولید برخی از محصولات در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، ضمن تکذیب ایجاد خلل در فرآیند تولید، از تولید و عرضه خودروها بر اساس تقاضای بازار و مشتریان و اختصاص امکانات جدید خبر داد.

خاذین: این شرکت قصد انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را دارد ولی مقدار ۹۳۰ میلیارد تومانی که در فضای مجازی ذکر شده، توسط شرکت تکذیب شده است. و هنوز گزارش توجیه افزایش سرمایه آماده نشده است.

داوه: نرخ قرص پنتوپرازول ۴۰ به میزان ۱۳ درصد افزایش یافت، این محصول ۱۱ درصد فروش شرکت را شامل می‌شود.

کخاک: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه ۱۳۳ درصدی از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور احداث خط پنجم فرآوری کائولن، خط تولید آهک زنده میکرونیزه ویژه بتن هوادار اتوکلاوی و جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در اجرای پروژه خط تولید انواع بلوک و پانل سبک گازی و ملات خشک.

فلوله: این شرکت در سه ماهه پنج میلیارد تومان زیان ساخت.

کمرجان: این شرکت در شش ماهه سود هشت میلیارد تومانی ساخت.

دحاوی: افزایش نرخ ۴۶ درصد ۱۵ قلم دارو و مکمل که این محصولات ۱۲ درصد فروش شرکت را شامل می‌شود.

کفپارس: این شرکت در شش ماهه سود ۲۵ میلیارد تومانی ساخت. که نسبت به مدت مشابه دو هزار و ۸۳۷ درصد رشد داشته است.

بازارهای جهانی

کاهش پایبندی اوپک پلاس به توافق کاهش عرضه نفت

سطح پایبندی کشورهای عضو اوپک پلاس به توافق کاهش عرضه در ماه ژوئیه با افت ۶ درصدی نسبت به ماه پیش از آن به ۱۰۹ درصد رسید. احتمال می‌رود دلیل این کاهش پایبندی، بازگشت ۴۰۰ هزار بشکه پایانی از کاهش عرضه داوطلبانه عربستان باشد. پایبندی کشورهای اوپک به این توافق در ماه ژوئن ۱۲۰ درصد بود. پایبندی کشورهای اوپک به این توافق در حالی کاهش یافته که سطح پایبندی کشورهای غیر اوپک تغییری نکرده است. روسیه هم برای نخستین بار در سه ماه گذشته تولید خود را افزایش داده است.

نقشه بازار بورس

بورس امروز یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 516205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.