ضرب و شتم آمریکایی ها توسط طالبان پذیرفتنی نیست

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گزارش ها درباره ضرب و شتم آمریکایی ها توسط طالبان را نگران کننده دانست.

به گزارش ایمنا، الجزیره نوشت: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در سخنانی گفت که واشنگتن تا کنون ۱۸ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است.

جان کربی افزود: مأموریت ما در دفاع از فرودگاه کابل و روند خروج از افغانستان ادامه دارد. فرودگاه کابل امن است و روند پروازها برای خروج به شکل مداومی رو به افزایش است. پروازها از کابل به مناطق امنی همچون قطر و غیره انجام شده است. برخی پروازها امروز از افغانستان به مقصد آلمان خواهد بود.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: ما اوضاع افغانستان را زیر نظر داریم و در حال حاضر القاعده حضور گسترده ای در آنجا ندارد. تمرکز ما روی امنیت فرودگاه کابل و ازسرگیری پروازهای خارجی است و برای اقدامات دیگر هم آمادگی داریم. می‌دانیم که القاعده و داعش در افغانستان حضور دارند اما معتقدیم که حضور آنها گسترده نیست.

کربی گفت: حضور القاعده در افغانستان به گونه‌ای نیست که همانند ۲۰ سال پیش تهدیدی برای خاک عراق تشکیل دهد. هدف ما در افغانستان نابودی القاعده و ممانعت از انجام حملات علیه ما بود و در این کار موفق بودیم.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: گزارش‌ها درباره ضرب و شتم آمریکایی‌ها توسط طالبان نگران کننده است و ما به آنها ابلاغ کردیم که این کار غیرقابل قبول است. به طالبان گفتیم که بدون هیچ قید و شرطی عبور آمریکایی‌ها از پست‌های بازرسی خود را تأمین کند و این کار تا حد زیادی صورت گرفته است.

کربی ادامه داد: تأیید می‌کنیم که برخی از افغان‌ها که مجوزهای لازم برای ورود به فرودگاه کابل را داشته اند مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. به طالبان اطلاع دادیم که باید اجازه دهد افغان‌هایی که مدارک لازم را دارند وارد فرودگاه کابل شوند. تماس ما با رهبران طالبان متوقف نشده و تا کنون از آنها درخواست نکرده ایم که به عملیات در خارج از فرودگاه دست بزنیم.

کد خبر 516143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.