نظارت ۱۱۵ ناظر بر ظرفیت مسافری ناوگان اتوبوسرانی مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد از افزایش نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر خبر داد و گفت: تعداد ناظران ایستگاه های پر ازدحام اتوبوسرانی با هدف ارشاد مسافران به استفاده از ماسک و نظارت بر ظرفیت مسافری ناوگان به ۱۱۵ ناظر افزایش یافته است.

سعید حسینعلی‌زاده مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ناظران از ورود مسافران بدون استفاده از ماسک به اتوبوس جلوگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: نظارت بر تعداد مسافر سوار شده در پایانه‌ها به اندازه ظرفیت ناوگان با توجه به رعایت فاصله گذاری از جمله وظایف دیگر این ناظران است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی در همه ناوگان و ایستگاه‌های اتوبوس با نشانگرهایی علامت‌گذاری شده است، تصریح کرد: در کنار این اقدامات تمامی ناوگان اتوبوسرانی به صورت مستمر ضدعفونی می‌شود و نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از زمان وضعیت قرمز کرونا افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از شهروندان تقاضا می‌شود هنگام استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده کنند و رعایت فاصله اجتماعی را مدنظر قرار دهند.

حسینعلی‌زاده مقدم با اشاره به بومی سازی قطعات و ابزار مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی مشهد، گفت: بومی سازی قطعات و ابزار مورد نیاز ناوگان، صرفه‌جویی میانگین ۲۲۰ میلیارد ریال را در هر سال برای سازمان در پی داشته است.

وی تاکید کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه، بومی سازی قطعات مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی در دستور کار سازمان قرار گرفت و در این راستا تا کنون بالغ بر ۲۰۰ نوع قطعه اتوبوس در تعمیرگاه سازمان اتوبوسرانی مشهد بومی سازی شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد افزود: با توجه به اینکه تهیه برخی لوازم یدکی اتوبوس از بازار به دلیل تحریم‌های ظالمانه سخت است، عملیات بومی‌سازی این قطعات یا جایگزینی با قطعات موجود در کشور از سال گذشته در دستورکار سازمان قرار گرفت.

کد خبر 516134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.