گلابی: حریق و حادثه مرتبط با هیئت‌های مذهبی شهر نداشتیم

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به تاثیر اقدامات پیشگیرانه سازمان آتش نشانی در دهه نخست ماه محرم حریق یا حادثه مرتبط با هیئت‌های مذهبی شهر نداشتیم.

آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا حادثه‌ای مرتبط با هیئت‌های مذهبی و محل‌های برگزاری مجالس عزاداری در شهر اتفاق نیفتاد و در این زمینه اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه بسیار مؤثر بوده است.

وی با بیان اینکه این سازمان در روز تاسوعا ۱۹ مورد مستقری، ۱۷ مورد گشت ایمنی و ۱۰ مورد بازدید فرماندهان داشته است، افزود: روز عاشورا نیز ۲۲ مورد مستقری، ۲۲ اطفائیه، ۲۳ مورد گشت ایمنی و ۱۲ مورد بازدید فرماندهی در شهر انجام شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به آمار ۱۲ هزار و ۲۵۰ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ در دهه نخست ماه محرم امسال، تصریح کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا در مجموع دو هزار و ۴۴۰ تماس با شماره ۱۲۵ آتش نشانی برقرار شده و خوشبختانه در این دو روز فعالیت هیئت‌های مذهبی بدون حادثه انجام شد و شهروندان در آرامش کامل عزاداری کردند.

وی با بیان اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورا ۱۹ مورد حریق و ۲۹ مورد حادثه به آتش نشانی گزارش شد، گفت: در دهه اول محرم ۱۵۵ مورد حریق، ۳۱۴ مورد حادثه اعلام شد که خوشبختانه هیچ کدام مرتبط با هیئت‌های مذهبی شهر نبوده است.

آتشپاد گلابی ادامه داد: در هشت روز نخست محرم امسال هر شب ۱۰ مستقری و ۲۰ گشت ایمنی مرتبط با هیئت‌های مذهبی انجام شد و در هشت شب اول نیز مورد حادثه یا حریق مرتبط با هیئت‌های مذهبی نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد نجات یافتگان از حریق و حوادث در دهه نخست ماه محرم ۳۲۵ نفر بوده است.

کد خبر 516113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.