سیستم آنلاین جدید فرانسه برای دریافت گذرنامه سلامت

سیستم آنلاین جدید فرانسه، یک روش آسان برای دریافت گذرنامه سلامت است که ثابت می‌کند فرد در برابر بیماری کرونا واکسینه شده، از ویروس بهبود یافته یا تست کووید -۱۹ او منفی بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت فرانسه به تازگی برای گردشگرانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا به این کشور سفر می‌کنند، یک سیستم آنلاین جدید راه‌اندازی کرده است که به آنها اجازه می‌دهد تا برای دریافت گذرنامه سلامت درخواست دهند. گذرنامه سلامت ثابت می‌کند که فرد در برابر بیماری کرونا واکسینه شده، از ویروس بهبود یافته یا تست کووید -۱۹ او منفی بوده است. همراه داشتن گذرنامه سلامت برای ورود به تمام رستوران‌ها و شبکه‌های حمل و نقل و همچنین بسیاری از اماکن تفریحی و فرهنگی الزامی است.

روش آسان برای دریافت گذرنامه سلامت

اگر شما یک شهروند فرانسوی و یا گردشگری هستید که از کشورهای اتحادیه اروپا به فرانسه سفر می‌کند، باید بدانید که درخواست این مجوز سلامت بسیار ساده است. از ابتدای ماه اوت یک راه حل موقت برای دریافت این گذرنامه پیشنهاد شد که به موجب آن گردشگران غیر اتحادیه اروپا می‌توانستند به سفارتخانه‌های خود ایمیل ارسال کنند تا برای گذرنامه سلامت فرانسه درخواست دهند، اما روز چهارشنبه، ژان باتیست لموین، وزیر گردشگری فرانسه از معرفی یک سیستم آنلاین جدید برای آسان شدن روند دریافت گذرنامه سلامت خبر داد.

گذرنامه سلامت چیست؟

گذرنامه سلامت (health pass) نشان می‌دهد که فرد در برابر ویروس COVID-۱۹ واکسینه شده، در شش ماه گذشته از ویروس بهبود یافته و یا در ۷۲ ساعت گذشته جواب آزمایش PCR یا آنتی ژن او منفی بوده است. دارنده این کارت در کشور فرانسه، یک هفته پس از تزریق دوز نهایی واکسن‌های Pfizer، Moderna یا AstraZeneca و یا ۲۸ روز پس از تزریق واکسن جانسون و جانسون گذرانده است.

تست کرونا در کشور فرانسه چقدر هزینه دارد؟

آزمایش کرونا به طور گسترده‌ای در اکثر داروخانه‌ها و مراکز درمانی فرانسه انجام می‌شود، اما افراد باید برای انجام این تست از قبل وقت بگیرند. اکثر داروخانه‌ها می‌توانند آزمایش آنتی ژن را با هزینه حدود ۲۵ یورو انجام دهند و آزمایش PCR نیز حدود ۴۵ یورو هزینه دارد. وضعیت آزمایش کرونای افراد دارای گذرنامه سلامت که واکسینه نشده‌اند، فقط برای ۷۲ ساعت معتبر است؛ به این معنا که برای ورود به مکان‌ها آنها باید به طور منظم آزمایش شوند.

کد خبر 516063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.