در روز اول بررسی سوابق وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم چه گذشت؟

با پایان بررسی کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم، مجلس صلاحیت وزرای پیشنهادی ارتباطات و آموزش و پرورش بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح (شنبه) مجلس به بررسی کلیت برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم پرداختند و در جلسه بعد از ظهر امروز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی را آغاز کردند.

طبق آئین نامه بررسی صلاحیت هر یک از وزرای پیشنهادی طبق حروف الفبا انجام می‌شود، لذا حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اولین وزیری است که صلاحیت آن در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر اساس ماده ۲۰۲ آئین نامه داخلی مجلس قبل از صحبت‌های موافقان و مخالفان هر وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون تخصصی مربوطه توسط سخنگو قرائت می‌شود.

مخالفت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با باغ‌گلی

ابتدا رضا حاجی پور در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد.سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مخالفت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خبر داد.

رشیدی کوچی: انتظار بود فردی با تجربه برای آموزش و پرورش معرفی شود

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: قبل از مخالفت با وزیر پیشنهادی بگویم، تاکید می‌کنم که ای کاش طرح شفافیت تصویب شده بود تا اکنون مزایای این طرح برای مردم و کشور مشخص می‌شد، با امید به خدا عزیزانی که به این مهم اعتقاد دارند رأی خودشان به وزرای پیشنهادی را به صورت شفاف ارائه خواهند داد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش از کلیدی ترین و حساس‌ترین وزارتخانه‌ها می‌باشد، مشکلات این وزارتخانه به اندازه خودش حساس و بزرگ می‌باشد، نیروهایی که در این وزارتخانه فعالیت می‌کنند و فرهنگیان عزیز نیروهای بزرگ و فرهیخته ای هستند، مشکلاتی که گریبانگیر جامعه فرهیختگان و وزارت آموزش و پرورش است بر کسی پوشیده نیست، از رتبه بندی معلمان و معیشت آنها تا کمبود ۳۰۰ هزار نیروی معلم تا انتهای سال ۱۴۰۳و عزت این عزیزان، همچنین عدم اجرای سند تحول و… از همه مهمتر تغییر نگاه از آموزش و پرورش به عنوان یک وزارتخانه انسان ساز به یک وزارتخانه مصرف گرا از جمله این مشکلات می‌باشد.

نماینده مردم مرودشت عنوان کرد: اینها مشکلات بزرگی است، انتظار بود برای رفع این مشکلات فردی بزرگ و با تجربه و با تخصص کافی و لازم در حیطه آموزش و پرورش معرفی شود که متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

رشیدی کوچی گفت: انتظار بود فردی معرفی شود که از بدنه خود آموزش و پرورش باشد و سلسله مراتب مدیریتی را یک به یک طی کرده باشد، به تنگناها و به مشکلات و به فرصت‌ها و چالش‌های وزارتخانه بزرگ آموزش و پرورش آگاهی داشته باشد، لازم نیست بگویم ولی امروز چشم صدها هزار فرهنگی فرهیخته و دانشمند به این جلسه مجلس دوخته شده است، اگر امروز من رشیدی کوچی سخن می گویم بدون شک زبان گویای این عزیزان هستم.

وی ادامه داد: این عزیزان فرهنگی همه به نوعی دغدغه مند و نگران هستند و بعضاً شاید ناامید و عصبانی. من حقیقتاً شناخت آن‌چنانی نسبت به وزیر پیشنهادی نداشتم ولی در این مدت ایشان را جوانی انقلابی، تحول خواه و دلسوز و خوش اخلاق یافتم، اما آیا این چهار گزینه جهت اداره وزارت آموزش و پرورش کافی است؟ قطعاً خیر. ایشان قطعاً یکی از رویش‌های انقلاب است به شرط آنکه در جایگاه خودش استفاده شود، ان شاءالله در آینده جزو نیروهای خوب برای کشور خواهد بود،

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد: آقای باغگلی عزیز شما تجربه و تخصص لازم و مورد نظر مجلس انقلابی را برای اداره این وزارتخانه ندارید، برنامه‌های شما بر واقعیات، مشکلات و مطالبات فرهنگیان منطبق نیست، این عدم انطباق به کشور، وزارت آموزش و پرورش و به دولت آقای رئیسی صدمه وارد خواهد کرد.

رشیدی کوچی ادامه داد: اگر بر مسند این وزارتخانه تکیه بزنید بدنه آن با شما همکاری نخواهد کرد، هرچه عدم همراهی عمیق‌تر، مشکلات بیشتر می‌شود، شما در کارنامه کاری خود اشاره کردید که مدیریت مجموعه‌ای با ۷ یا ۸ هزار دانش آموز را داشته‌اید، در حالی که حوزه انتخابیه اینجانب نزدیک به ۸ هزار معلم و کادر آموزشی دارد، انتظار بود خودتان را از این معرفی کنار می‌کشیدید و کار به اینجا نمی‌کشید، ان شاءالله مجلس انقلابی با قدرت در برابر وزرایی که احتمال می‌دهد در آینده ناکارآمد باشد، می‌ایستد و به آنها رأی اعتماد نمی‌دهد.

قادری: رتبه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دانشگاه استادیاری است

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش اگرچه یک وزارت اقتصادی نیست، ولی گردش مالی در آن از وزارتخانه‌های اقتصادی بیشتر است، به صندوق ذخیره فرهنگیان، کلاس‌های کنکور و تقویتی نگاهی کنید، این موضوع مدیری را طلب می‌کند که حداقل سابقه کار اقتصادی در حوزه‌های مدیریتی داشته باشد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: وزارت آموزش و پرورش باید برای دیگر وزارتخانه‌های دیگر نیروی انسانی تأمین کند، یکی از ادعاهای فرهنگیان نسبت به ما این است که چطور نمی‌توانیم از خود بدنه آموزش و پرورش یک نیرو به کار بگیریم؟ نیروی خارج از آموزش و پرورش تخصص و تجربه کاری را ندارد، رتبه ایشان در دانشگاه استاد یاری است و برای چندین سال نتوانسته پایه سنواتی خود را دریافت کند.

قادری مدعی شد: ایشان را در هیأت مدیره مجتمع فرهنگی رضوی نپذیرفتند و ایشان با وتو به این مجموعه راه پیدا کرده است و ادامه کار ایشان هم با وتو بوده است، می‌گویند ایشان به آقای رئیسی نزدیک است این شرط کافی و شرط لازم هم نیست، باید حداقل‌ها را داشته باشد، بحث رتبه بندی فرهنگیان، جذب نیروی انسانی، بحث معیشتی فرهنگیان و …موضوعاتی است که به نیروی دارای تجربه نیاز دارد.

قادری ابراز عقیده کرد: مجموعه فرهنگیان افراد نکته سنجی هستند و در وزارتخانه از هر کاه‌ی کوه می‌سازند، کوچک‌ترین اشتباه وزیر آموزش و پروش می‌تواند برای کشور و نظام هزینه ایجاد کند، این وزارتخانه محل آزمون و خطا نیست، با زندگی بیش از ۵۰ میلیون افراد جامعه سر و کار دارد، مخالفت ما برای خود وزیر پیشنهادی هم سازنده است، ایشان در این مدت حاشیه‌های زیادی داشتند.

دلخوش: باغگلی نمی‌تواند برای تأمین معاش، زندگی و مشکلات فرهنگیان کار کند

سید کاظم دلخوش در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم، اظهار کرد: جناب آقای رئیسی اگر امروز نمایندگان و مردم ایران دغدغه دارند، دغدغه آنها برای این است که مسئول اول اجرایی کشور را که اصل ۱۱۳ مشخص کرده به عنوان ناجی خودشان در مسائل اجرایی و اقتصادی کشور می‌بینند.

وی با بیان اینکه اگر ما مخالفتی می‌کنیم به دلیل جوان بودن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیست، گفت: مگر در بین وزرای پیشنهادی دیگر جوان وجود ندارد، اینکه چرا با ایشان مخالفت می‌شود و یا چرا مجلس با بعضی از افراد مخالفت می‌کند برای این است که دوست داریم برای دولت بهترین‌ها اتفاق بیفتد و دشمنان سو استفاده نکنند و اقتصاد و فرهنگ مردم ما درست شود.

نماینده مردم صومعه سرا افزود: مردم در شرایط فعلی این فرصت را آخرین فرصت و امید برای خود می‌دانند. ما هیچ مخالفتی با وزیر جوان نداریم و به جوانان افتخار می‌کنیم. اما کسانی که حرف جبهه و جنگ را می‌زنند به نظر تناقضاتی در حرفشان وجود دارد.

دلخوش تصریح کرد: خانواده آموزش و پرورش ۵۰ میلیون نفر است و نزدیک به ۱۵ میلیون دانش آموز، ۲ میلیون معلم و فرهنگی فرهیخته که شامل بازنشسته و شاغلین است در آموزش و پرورش کار می‌کنند. لااقل ۵۰ میلیون مردم ما چشمشان به این جایگاه است. حرف ما این است که برای فرهنگ و آموزش کشور در هیأت دولت باید جایگاه ویژه‌ای باز شود. مگر می‌شود آموزش و پرورش با این همه افرادی که دارد جایگاهش در هیأت وزیران پایین باشد.

وی با اشاره به اینکه ما مخالف جوان‌گرایی نیستیم، افزود: آیا شما آدمی که آموزش ندیده را برای جنگ می‌فرستادید؟ آدم‌های پخته‌تری هستند که می‌توان از آنها استفاده کرد.

دلخوش با اشاره به سخنان رئیس جمهور درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: ایشان فرمودند که وزیر پیشنهادی از مهد کودک، کودکستان و دبستان تدریس کردند و مربی بودند. تا جایی که عمر دارم و کار سیاسی، اجرایی و اداری کردم اصلاً مهد کودک‌ها را مردها نمی‌چرخانند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مهد کودک را خانم‌ها می‌چرخانند. ایشان خودشان اعتراف کرده که من ۳ سال در دبستان کار کرده‌ام، ما می‌گوئیم ایشان آدم خوبی است و می‌تواند مشاور خوبی برای رئیس جمهور و وزیر باشد، اما هیچ کسی از دوستان مخالف نیست و به ایشان بی احترامی هم نمی‌کنیم.

نماینده مردم صومعه سرا تاکید کرد: خواهش می‌کنم به این نکته توجه کنید که اگر می‌خواهید مدیرکل برای آموزش و پرورش انتخاب کنید سابقه کارش را نگاه می‌کنید که ۱۰ تا ۱۲ سال باید سابقه کار داشته باشد، ایشان که سابقه کار ندارد.

دلخوش گفت: در بحث مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان تاکنون آموزش و پرورش چقدر موفق بوده است؟. مجلس تلاش خود را کرده است اما می‌خواهد دولتی که همراه است طوری زمینه را فراهم کند که استاد دانشگاه هر چقدر حقوق می‌گیرد معلم زحمتکش هم که جان و آبروی خود را برای دانش‌آموز گذاشته از حقوق اولیه خود برخوردار باشد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد ما این است که این کارها با توجه به اینکه آقای باغگلی تجربه و تخصص این کار را ندارند نمی‌توانند در تأمین معاش، زندگی و مشکلات فرهنگیان عزیز در شرایط فعلی کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر در ارتباط با آقای باغگلی این است که وضعیت کلی برنامه‌های آقای باغگلی از نظر مطابقت با اسناد بالادستی اعم از اسناد ۲۰ ساله و اسناد سیاست‌های کلی نظام مطابق نیست.

نماینده مردم صومعه سرا خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: کشتی بزرگی که فرهنگیان با بیش از ۲ میلیون فرهنگی و بازنشسته و تقریباً ۱۵ میلیون دانش آموز در آن نشسته‌اند ناخدایی می‌خواهد که در شرایط فعلی تجربه داشته باشد و کننده کار باشد.

دلخوش افزود: مطالبات مردم از مجلس بحق است و نظاره گر کار ما هستند. ایشان سابقه یک روز مدیریت در دستگاه دولتی و استخدامی کشور را ندارند، همچنین در مورد دوشغله‌ها تعریف داریم، لذا با احترام به آقای رئیسی و وزیر پیشنهادی، از وزیر پیشنهادی خواهش می‌کنیم که کنار بکشند.

ای ری: جوانان برومند می‌توانند تغییر ایجاد کنند

عبدالجلال ای ری در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر آموزش و پرورش گفت: بعد از گذشت ۴۲ سال در نقطه‌ای هستیم که فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان ناراضی هستند. در این برهه از زمان نمی‌طلبد که فکر جدید یا رویکرد جدیدی اتخاذ کنیم؟ بحث‌های اقتصادی و زیرساختی ما همه به اینجا ختم می‌شود که ما نیازمند تغییر اساسی هستیم.

این عضو مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: این تغییر به دست کسانی می‌تواند انجام بشود که شاکله این کار در آنها وجود دارد. جوانان برومندی که می‌توانند تغییر را ایجاد کنند. ۱۰ سال است که رتبه‌بندی فرهنگیان در کشور مطرح است. وضعیت کرونا به شکلی است که تعداد زیادی از دانش‌آموزان ما ترک تحصیل کردند. شرایطی که در جامعه با آن مواجه هستیم بسیار بغرنج است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس، چالش اصلی وزارت آموزش و پرورش را مشکلات بودجه‌ای دانست و گفت: کسری بودجه یکی از مشکلات اساسی ماست. آموزش و پرورش ما بدون تجهیزات آموزش می‌دهد و در وضع بودجه‌ای موجود ۹۵ درصد منابع اعتباری آن برای فرهنگیان و تنها ۵ درصد آن برای مدارس است.

ای ری افزود: تاکنون در هیچ مقطعی شخص رئیس جمهور اعلام حمایت از وزیر خود نکرده و نگفته است که در شورای عالی فرهنگیان حضور می‌یابد که این حاکی از حمایت تام وی از وزیر پیشنهادی است که باید به این انتخاب رئیس جمهور اعتماد کنیم. رسالت ما تبعیت از رهبری و قدم برداشتن در مسیر گام دوم انقلاب است و ما باید این فرصت را به وزیر پیشنهادی بدهیم.

نوباوه: عملیات گسترده روانی علیه باغگلی صورت گرفته است

بیژن نوباوه در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: دوستان هم بر سر یک مسئله توافق داشتند که وضعیت وزارت آموزش و پرورش ناخوشایند و نابسامان است که این یافته جدیدی نیست به طوری که از ۷۲ سال قبل تاکنون مشکلات آموزش و پرورش به همان شکل باقی مانده است. اینها از آنجا نشأت می‌گیرد که کلیه برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش اجرایی نشده و تحول آفرین نبوده است.

وی افزود: در سال ۹۰، ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش بود که امسال این میزان به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان رسید یعنی بودجه این وزارتخانه ۷۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. سوال این است که چرا مشکلات معیشتی قشر زحمتکش آموزش و پرورش حل نشده است.

وی نبود برنامه تحولی را علت اصلی مشکلات آموزش و پرورش خواند و گفت: باغگلی با ۴۱ سال سن فرد جوانی است که برنامه تحولی دارد. میانگین سن دولت سیزدهم ۵۲ سال بوده که میانگین سن هیأت دولت در غرب یعنی آمریکا و اروپا حدود ۳۵ سال است. اگر در گام دوم انقلاب نخواهیم از ۴۰ ساله‌ها استفاده کنیم کی قرار است از نسل چهارم بهره گرفت.

نوباوه خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد داخل آموزش و پرورش هستند که تصورشان از نظام آموزش و پرورش اداره پنداری و نه تحول محور است. آنها فقط به فکر بحث‌های معیشتی هستند که با این فرمان هرگز به مطلوب نمی‌رسیم.

وی با اشاره به صحبت‌های دلخوش نماینده صومعه سرا مبنی بر اینکه در رزومه باغگلی مدیریت مهد کودک آمده و این کار برای خانم‌هاست، گفت: آقای دلخوش شوخی کرده است. من خودم مهد کودک داشتم اما همسرم اداره می‌کرد. پس اینکه در رزومه ایشان مدیریت مهد کودک آمده نباید بگوییم که خانم‌ها تنها این کار را می‌کنند.

نوباوه با اشاره به تجربه استفاده از فرماندهان جوان در جنگ تحمیلی اظهار کرد: از آقای باغگلی پرسیدم که چرا نتوانسته کمیسیون آموزش و تحقیقات را قانع کند که گفت اعضای کمیسیون یک ساعت و ۴۰ دقیقه صحبت کردند و من ۲۰ دقیقه فرصت داشتم. آیا می‌خواهند در این زمان برنامه تحولی ارائه شود؟

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه عملیات بسیار گسترده روانی و رسانه‌ای علیه باغگلی انجام شده است، گفت: ۵ یا ۶ وزیر جوان در کابینه حضور دارند اما عمده عملیات روانی علیه باغگلی بوده است. مخالفان او هم در مجلس هیچ اعتراضی نسبت به برنامه تحول آفرین او نداشتند پس فرصت را به باغگلی بدهید. مجلس انقلابی هم از تحول آفرینی حمایت می‌کند. به باغگلی اطمینان کنید و در کنارش کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم حضور دارند. اجازه دهید کار بر زمین مانده به سرانجام برسد.

عنابستانی: کِی قرار است از پیله بسته مدیریتی خارج شویم؟

علی‌اصغر عنابستانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد: امروز بنده نمی‌خواهم از برنامه آقای باغ گلی دفاع کنم، بلکه می‌خواهم از خود ایشان و نسل ایشان که حقیقتاً مظلوم واقع شده‌اند دفاع کنم. می‌خواهم از جوانانی دفاع کنم که عده‌ای آنها را خام نامیده‌اند، بنده ۱۵ ساله بودم که دیدم ۲۰ ساله‌ها در شلمچه، خرمشهر و در سایر مناطق جنگی چگونه درخشیدند. مگر آنها سابقه وزارت یا وکالت داشتند؟

وی افزود: مگر همتی‌ها و باکری‌ها غیر از اخلاص در کوله بار خود چه داشتند؟ چه زمانی قرار است از پیله بسته مدیریتی که بالغ بر ۴۰ سال است کشور را در بر گرفته خارج شویم؟ می‌گویند امروز روزهای سختی است و دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم، مگر آن روزها نیز مسأله‌ی اصلی کشور جنگ نبود؟ مگر با سپردن جنگ به دست جوانان پیروز نشدیم؟. امروز برای پیروزی در جنگ به روحیه جوانی، شجاعت در تصمیم‌گیری، قدرت و استحکام و به عبارتی دیگر تغییر نیاز داریم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انقلاب را مگر سربازان بی‌نشان به پیروزی نرساندند؟ نسل جوانی که ۴۰ سال به نظاره نشسته است و امیدهایشان مانند بغض در گلویشان شکسته است چه زمانی فرصت پیدا خواهند کرد؟ این جوانان از اصحاب صندلی خون دل خورده‌اند و ژنرال‌های پیر نیز برای حفظ جایگاه خود این جوانان را بی‌تجربه نامیده و دستشان را کوتاه کرده‌اند. چشم امید این جوانان به بازماندگان خیبر است که همچنان تعدادی از آنها در این مجلس حضور دارند.

عنابستانی در پایان تاکید کرد: این مجلس انقلابی بوده و از مجلس انقلابی نیز انتظار می‌رود به جوانانی که حافظ آرمان‌های انقلاب هستند فرصت دهد. ما باید به فردایی آری از ژنرال‌های پرادعا فرصت دهیم. بنده ۱۶ سال قبل در شهرداری مشهد به آقای باغ گلی که دانشجویی جوان بودند فرصت دادم و نتیجه گرفتم. آقای رئیسی نیز در تولیت آستان قدس رضوی به ایشان فرصت داد و نتیجه گرفت امروز نیز نوبت مجلس است. کمیسیون آموزش چطور در ۲۰ دقیقه به این گزارش با این همه مخالفت رسیده است؟. اکنون باید در آغاز گام دوم انقلاب همان‌طوری که رهبری تاکید داشتند به تشکیل دولت جوان و انقلاب کمک کنیم.

پس از بیان اظهارات موافقان و مخالفان با وزیر پیشنهادی، نوبت به باغگلی در دفاع از خودش رسید.

باغ گلی: با محافظه کاری نمی‌توان تحول در آموزش و پرورش ایجاد کرد

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد: با حفظ وضع موجود و محافظه کاری نمی‌توان انتظار ایجاد تحول در نظام آموزش و تربیتی کشور داشته باشیم.

حسین باغ گلی در جریان بررسی صلاحیت وی جهت تصدی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر خود لازم می‌دانم از رئیس جمهور تشکر کنم که بنده را برای این وزارتخانه پیشنهاد دادند. انتخاب ایشان نشان می‌دهد که به طور جدی به دنبال تحول هستند؛ تحول در آموزش و پرورش نیازمند فردی جرات‌مند است. از نمایندگان مجلس نیز که زمینه بحث و بررسی در خصوص برنامه‌های پیشنهادی در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس فراهم کردند تشکر می‌کنم. پیش فرض ذهنی من این است که تمام موافقان و مخالفان بنده به دنبال کمک به نظام آموزش کشور بوده و بنده از همه آنها سپاسگزارم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه گفت: بنده به تمام پدران و مادران و دانش آموزان و معلمان اطمینان می‌دهم که به نظام آموزش تعیلم و تربیت کمک کنم. انقلاب اسلامی حاصل تلاش پرورش یافتگان نهضت امام خمینی بود. امروز نیز اگر ما می‌خواهیم در گام دوم انقلاب موفق شویم باید بر روی کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری ویژه انجام دهیم باید فردی توانمند سر کار آید که تمام ظرفیت‌ها را بشناسد و به کار گیرد.

باغگلی گفت: بر اساس مجموعه گفت‌وگوهایی که در این چند روز داشتم همه تاکید داشتند شرایط در آموزش و پرورش پیچیده است و باید فردی سر کار آید که جرأت کند روش‌های جدید به کار گیرد؛ تکرار تجربه‌های گذشته بازتولید وضعیت گذشته را خواهد داشت. امروز دولت پای کار آمده و فردی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد داده که فردی جسور و مطالبه‌گر است بنده به دنبال تحول در این حوزه هستم.

کد خبر 516034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.