تصمیم‌گیری در شورای شهر آستارا بر اساس خرد جمعی نیست

عضو شورای اسلامی آستارا با بیان اینکه شورا یک نهاد مردمی و مشورتی است و اعضا باید با هم اتحاد و همدلی داشته باشند. گفت: در شورای شهر آستارا بر اساس خرد جمعی تصمیم گیری نمی شود.

فرهاد قنائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روز سه شنبه _۱۹ مردادماه ۱۴۰۰_ جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر آستارا با موضوع انتخاب سرپرست شهرداری این شهر، در محل ساختمان شورا با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان برگزار شد و با چهار رأی موافق از هفت عضو شورا "یاشار سلوکی" از کارمندان شهرداری به عنوان سرپرست شهرداری آستارا انتخاب شد.

وی تصریح کرد: من به همراه فرهاد محسنی و سروش وظیفه به ابقای جواد معیتی به عنوان شهردار آستارا رأی دادیم و مخالف انتخاب سرپرست بودیم.

این عضو شورای شهر آستارا در خصوص حواشی پخش زنده جلسه انتخاب سرپرست شهرداری از شبکه‌های اجتماعی گفت: پخش زنده این جلسه بدون هماهنگی قبلی اقدام کاملاً اشتباهی بود. اعضای شورا قبل از آغاز جلسه باید با اتحاد و همدلی نظرات یکدیگر را می‌شنیدند و پس از بحث و بررسی و جمع بندی، نتیجه نهایی را رسانه‌ای می‌کردند.

وی با بیان اینکه برخی ظرفیت صحبت کردن در مقابل شهروندان را ندارند و مسائلی را مطرح می‌کنند که در شأن و منزلت شورا نیست، تصریح کرد: این مباحث در حالی مطرح شد که مردم با مشکلات شدید اقتصادی و بحران کرونا مواجه هستند و مطرح کردن چنین مسائلی اصلاً درست نیست زیرا بیشتر باعث رنجش خاطر شهروندان می‌شود.

قنائی با تاکید بر اینکه شهروندان به ما رأی دادند که در حوزه مدیریت شهری نیازها و مشکلات آنها را رفع کنیم. افزود: نداشتن اتحاد و همدلی در بین اعضای شورا، باعث کدورت بیشتر و افزایش مشکلات شهر و شهروندان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: من به اعضای شورا گفتم گزینه‌ مناسبی برای منصب شهرداری آستارا در کلانشهر سراغ دارم که نزدیک به ۱۰ سال تجربه مدیریت شهری دارد اما در شرایط فعلی صلاح بر این است که با حفظ ثبات مدیریتی، جواد معیتی را به عنوان شهردار ابقا کنیم و به او شش ماه فرصت بدهیم تا مشکلات و معضلات شهر را رفع کند اما آنها با نظر من و دو عضو باسابقه شورا مخالفت کردند.

این عضو شورای شهر آستارا افزود: معیتی ۱۵ سال کارمند شهرداری است و در طول چهار سال مدیریت شهری خود در شرایط بد اقتصادی شهرداری و بحران کرونا حقوق و بیمه کارکنان شهرداری را به موقع پرداخت کرده و باعث رضایت‌مندی آنان شده است.

وی تصریح کرد: وقتی مجموعه شهرداری از مدیریت خود رضایت کامل دارند دلیلی ندارد تغییر انجام دهیم و گزینه دیگری را انتخاب کنیم تا در پرداخت حقوق و اجرای پروژه‌ها وقفه‌ای ایجاد شود.

قنائی با بیان اینکه من نزدیک به ۲۰ سال در این شهر نامه رسان بوده‌ام و به خوبی با مشکلات شهر آشنا هستم، افزود: یکی از مشکلاتی که شهروندان محدوده پل احمد و خیابان شهید رستمیان همواره در فصل بارش‌ها با آن مواجه اند طغیان رودخانه مرداب و آبگرفتگی معابر این منطقه است که قبل از شروع بارندگی‌های پاییزی باید هر چه سریع‌تر لایروبی شود.

وی در خصوص حواشی انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر آستارا سخن گفت و افزود: در روز انتخابات هیئت رئیسه من به احترام فرهاد محسنی دستم را بلند نکردم زیرا معتقدم که در سال اول، ایشان باید به عنوان رئیس شورای شهر آستارا انتخاب می‌شد به دلیل اینکه محسنی به لحاظ سنی از همه اعضای شورا بزرگ‌تر است و در انتخابات دوره ششم شورای شهر بالاترین آرا را کسب کرده و پنج دوره عضو شورا بوده و طی این سال‌ها تجارب بسیار خوبی به دست آورده است. اما بعضی به خودشان رأی دادند و به عنوان رئیس و نایب رئیس انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: چهار نفر از اعضای شورا با هماهنگی قبلی مسندهای شورا را انتخاب کردند و فقط مسند منشی باقی مانده بود و علیرغم اینکه دستم را بلند نکردم اصرار کردند که طبق بخشنامه باید شما را به عنوان منشی انتخاب کنیم و برخلاف میل باطنی و به زور من را به عنوان منشی انتخاب کردند.

این عضو شورای شهر آستارا با تاکید بر اینکه شورا یک نهاد مردمی و مشورتی است و اعضا باید با هم اتحاد و همدلی داشته باشند. گفت: متأسفانه در شورای شهر آستارا بر اساس خرد جمعی تصمیم گیری نمی‌شود.

کد خبر 515978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور شاهمارپور IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    به نظرم عیده خوبیه