تدابیر ورشو برای حفظ شهروندان از آلودگی صوتی شهر

پایتخت لهستان قصد دارد شهروندان را در برابر سر و صدای شهر محافظت کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ورشو اعلام کردند که در حال تهیه نقشه آکوستیک شهر هستند تا آلودگی صوتی موجود در مناطق مختلف را شناسایی و اقدامات مناسب را برای محافظت از ساکنان در برابر آن انجام دهند. این کار هر پنج سال یک‌بار انجام می‌شود و ادامه تلاش دو دهه‌ای است که دولت محلی در پیشگیری از سر و صدای شهر انجام داده است.

این نقشه آکوستیک ابتدا در سال ۲۰۰۷ و سپس در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ منتشر شد و میزان قرارگیری در معرض انواع مختلف سر و صدا را در سطح شهر نشان می‌دهد. نتایجی که به صورت اطلاعات تصویری ارائه می‌شود، داده‌های مفیدی را در مورد نظارت بر محیط زیست برای مقامات نیز فراهم می‌کند چراکه آلودگی صوتی تأثیرات مخربی را بر رفتار و روش زندگی پرندگان و حیوانات و همچنین سلامتی درختان برجای می‌گذارد.

تدابیر ورشو برای حفظ شهروندان از آلودگی صوتی شهر

جدیدترین ویرایش نقشه نیاز به اندازه‌گیری حجم ترافیک در حداقل ۶۰۰ مکان در زمان‌های مختلف روز و شب، از جمله نظارت مداوم ۲۴ ساعته دارد که این اقدام به ویژه شامل اندازه‌گیری صدای تراموا در ۳۰ نقطه و سنجش صدای راه آهن در ۲۰ نقطه است.

پایتخت لهستان از سال ۱۹۹۹ یک نقشه صوتی عملیاتی را پیاده کرده است که آسیب‌های ناشی از سر و صدای جاده‌ای، راه آهن، تراموا، هوا و صنایع را برای ساکنان مشخص می‌کند. طبق گفته مقامات، سر و صدای طولانی مدت، بیش از ۱۰۴ هزار نفر از ساکنان ورشو را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علت اصلی سر و صداهای ورشو جاده‌ها است؛ از هر ۱۰ نفر یکی در نزدیکی خیابان‌ها با سر و صدای بالا زندگی می‌کند. منبع پنهان سر و صدا نیز تراموا گزارش شده است؛ ۰.۱۲ درصد مردم در مجاورت راه آهن‌ها زندگی می‌کنند و به این ترتیب تحت تأثیر آلودگی صوتی قرار می‌گیرند.

تدابیر ورشو برای حفظ شهروندان از آلودگی صوتی شهر

کد خبر 515969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.