چه افرادی به کرونای طولانی مبتلا می‌شوند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دو سوم افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ خفیف یا متوسط از کرونای طولانی مدت رنج خواهند برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی علائم کرونای طولانی مدت مطالعه جدیدی انجام دادند، آن‌ها برای نیل بدین هدف ۳۰۳ فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت کننده در مطالعه در بیمارستان بستری نشده بودند، اما به نوع خفیف یا متوسط بیماری مبتلا شده بودند. پژوهشگران وضعیت سلامت این افراد را به مدت ۶۱ روز بررسی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال پدیدار شدن علائم کرونای طولانی مدت در طی ۳۰ روز پس از تشخیص بیماری ۶۸.۷ درصد است. رایج‌ترین علائمی که افراد مبتلا به کووید -۱۹ طولانی به آن مبتلا شدند به ترتیب شامل خستگی (۳۷.۵ درصد) تنگی نفس (۳۷.۵ درصد)، مه مغزی (۳۰.۸ درصد) و استرس و اضطراب (۳۰.۸ درصد) گزارش شده است.

محققان به این نتیجه رسیدند که دو سوم بیماران مبتلا به نوع خفیف یا متوسط بیماری کووید -۱۹ علائم کرونای طولانی مدت را به مدت بیش از ۳۰ روز پس از تشخیص بیماری تجربه خواهند کرد. پژوهشگران معتقدند که افراد واکسینه شده نیز ممکن است کرونای طولانی مدت را تجربه کنند.

نتایج این مطالعه در مجله PLOS ONE منتشر شده است.

کد خبر 515922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.