پر جستجو ترین فیلم های نمایش خانگی کدام است؟

«قورباغه»، «زخم کاری» و «گیسو» بیشترین میزان جست ‌و جوی اینترنتی را در بین سریال ‌های یک سال اخیر نمایش خانگی داشته‌اند.

به گزارش ایمنا، روزنامه خراسان نوشت: در سال‌های اخیر رقابتی سخت میان سریال‌های نمایش خانگی برای جذب مخاطب به وجود آمده است. در این سال‌ها پلتفرم‌های وی او دی چندین مرتبه، آمارهایی از میزان بیننده و مخاطب فیلم و سریال‌هایشان منتشر کردند، اما انتشار این آمارها به صورت موردی بوده است. بر این اساس که کدام اثر، بیشتر از همه در اینترنت جست‌وجو شده، شاید تا حدی بتوان به پرسش پربیننده‌ترین سریال پاسخ داد. اگر چه عوامل بسیاری مثل حاشیه‌سازی‌ها و خبرسازی‌ها در این جلب توجه تأثیرگذار است.

قورباغه

نقطه اوج اول این سریال، مربوط به انتشار قسمت اول تا سوم سریال «قورباغه» است که شبهاتی درباره کپی بودن این سریال از فیلم خارجی «نفرت» منتشر شد. نقطه ماکزیمم نمودار سریال هومن سیدی نیز مربوط به انتشار قسمت آخر آن است. همان طور که می‌بینید، «قورباغه» پر جستجو ترین سریال نمایش خانگی در یک سال اخیر بوده است.

ملکه گدایان

شروع دوره اوج نمودار مربوط به اولین قسمت این سریال است. جایی که احتمالاً برخی کاربران اینترنت، قصه «ملکه گدایان» را با «آوای باران» مقایسه کردند. ادامه این خط روند در یک سطح تقریباً ثابت، نشان دهنده درگیر کردن مخاطبان به قصه سریال است. مخاطبانی که سریال دور از حاشیه را دنبال می‌کردند.

می‌خواهم زنده بمانم

«می‌خواهم زنده بمانم» اگرچه بر اساس آمار فیلیمو، در فروردین ۱۴۰۰ رکورد جذب مخاطب را شکسته، اما اگر به آمار گوگل ترندز نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که این سریال به دور از هیاهو و جار و جنجال خاصی منتشر شده و به قسمت آخر رسیده است. تنها نقطه خبرساز شدن «می‌خواهم زنده بمانم» را باید جایی بدانیم که این سریال برای چند روزی توقیف و رفع توقیف شد و اتفاقاً تنها جایی که جست و جوی کاربران رشد کرده به خاطر همین جنجال توقیف بوده است.

رقابت سرسختانه «قورباغه»، «گیسو» و «زخم کاری»‌ در میدانی متفاوت

مردم معمولی

اولین سریال رامبد جوان، از همان ابتدای انتشار با واکنش‌های منفی مخاطبان و منتقدان مواجه و از آن استقبال نشد. کار حتی به جایی رسید که پس از مدتی و در پاسخ به انتقادها شش قسمت ابتدایی سریال از آرشیو فیلیمو حذف شد و قسمت هفتم به عنوان اولین قسمت و با تغییرات اعمال شده منتشر شد. اصلاح محتوایی، اما فایده‌ای نداشت و هیچ تکانی در رضایت مخاطب و جلب نظر دیگران نداد. «مردم معمولی» در نمودارهای گوگل ترندز هم مانند ضربان قلب یک مرده است؛ همان قدر بی حرکت و همان قدر خنثی! در مدت انتشار این سریال، تنها چند روزی این نمودار جان گرفته که مربوط می‌شود به انتشار اولین قسمت‌های این سریال.

دراکولا

«دراکولا» در نمودار گوگل ترندز حسابی شکست خورده است و همان ۲-۳ نقطه اوج در میزان جست و جو در نمودارها، حاشیه‌های این سریال است. اولین نقطه اوج در میزان جست و جوهای اینترنتی مربوط به انتشار فصل اول این سریال است. جایی که مهران مدیری در نقش کامروا (یک ثروتمند پرنفوذ) در یک مهمانی برای حضار، قسمتی از یک آهنگ قدیمی را می‌خواند که حاشیه ساز می‌شود.

خوب، بد، جلف: رادیواکتیو

نقطه ماکزیمم نمودار به انتشار قسمت اول و دوم ارتباط دارد. این بازه زمانی، مصادف بود با حواشی بگومگوی یک خبرنگار با پژمان جمشیدی در نشست خبری جشنواره فجر که در جست وجوه‌ای سریال تازه این بازیگر نام آشنا هم تأثیرگذار بود. «خوب، بد، جلف: رادیواکتیو» پس از این نقطه اوج، یک نمودار نزولی را تجربه کرده است.

رقابت سرسختانه «قورباغه»، «گیسو» و «زخم کاری»‌ در میدانی متفاوت

گیسو

شروع نقطه اوج نمودار «گیسو» به قسمت‌های اول این سریال بر می‌گردد. جایی که کاربران اینترنت از غیبت مهناز افشار، فرزاد فرزین و بهاره کیان افشار می‌نوشتند و به دنبال آهنگ احساسی علیرضا پوراستاد در این سریال می‌گشتند. «گیسو» بر خلاف کیفیت نسبتاً پایین، آمار جست و جوی فراوانی داشته است.

زخم کاری

نقطه ماکزیمم نمودار «زخم کاری» مربوط به زمان توقف پخش این سریال بود؛ زمانی که ساترا مجوز نمایش قسمت هفتم سریال را صادر نکرد. حواشی دستور توقف این سریال و پاسخ‌های محمد حسین مهدویان و انتشار مجدد آن همه حواشی بود که این سریال را خبرساز و در اینترنت هم پر جستجو کرد.

کد خبر 515884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.