چه مواد غذایی خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف گوشت‌های فرآوری شده خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و مناسب خطر ابتلاء به انواع بیماری‌ها را کاهش می‌دهد و به بهبود سلامت افراد نیز کمک شایانی می‌کند. با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان؛ بهتر است افراد به غذای مورد استفاده خود توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانند نیاز بدن به مواد مغذی را برطرف کنند.

ارتباط بین رژیم غذایی و بیماری کووید -۱۹ چیست؟

با وجود اینکه واکسن‌ها و اقدامات پیشگیرانه نقش مهمی در پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ دارد، اما رژیم غذایی نیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. مصرف غذاهای سالم نه تنها به تسکین علائم بیماری کووید -۱۹ کمک می‌کند، بلکه خستگی ناشی از کرونای طولانی مدت را نیز از بین می‌برد. علاوه بر این، هیدراته نگه داشتن بدن و خواب کافی می‌تواند نقش مؤثری در مقابله با بیماری کووید -۱۹ داشته باشد. متخصصان باور دارند که سبک زندگی ناسالم تأثیر منفی بر سلامت جسم و روان افراد دارد؛ مصرف مواد غذایی ناسالم، نوشیدن آب کمتر و استرس خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد.

آیا مصرف مواد غذایی خاص بر بیماری کووید -۱۹ تأثیر می‌گذارد؟

همانطور که مشخص است پیروی کردن از رژیم غذایی سالم خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد. گروهی از محققان آمریکایی با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که مصرف قهوه، شیر و سبزیجات می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را ۱۰ درصد کاهش می‌دهد، در حالی که مواد غذایی دیگر مانند چایی، میوه و گوشت قرمز تأثیر قابل توجهی در این زمینه ندارد.

چه مواد غذایی خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف گوشت‌های فرآوری شده خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد، حتی مصرف نیم وعده گوشت فرآوری شده خطر ابتلاء به این بیماری را به میزان ۱۰ درصد افزایش می‌دهد. گوشت‌های فرآوری شده علاوه بر اینکه باعث افزایش وزن می‌شود، خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن را نیز افزایش می‌دهد. علاوه بر این، مواد غذایی ناسالم، سرخ شده و چرب نیز افراد را در معرض ابتلاء به بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی عروقی قرار می‌دهد.

مواد غذایی چگونه بر بیماری کووید -۱۹ تأثیر می‌گذارد؟

همانطور که مشخص است کووید -۱۹ یک بیماری تنفسی است که با گذر زمان باعث بروز التهاب در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود. محققان معتقدند که مواد غذایی تأثیر قابل توجهی بر التهاب ایجاد شده در بدن دارد، اما لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری انجام شود.

ترجمه از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 515877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.