انتخاب ۳ گزینه برای تعیین شهردار یزد

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه برای انتخاب شهردار خود را محدود به زمان نمی‌کنیم، گفت: از بین افرادی که برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند تاکنون سه نفر انتخاب شده‌اند و گزینه نهایی مشخص نشده است.

حجت الاسلام سید محمدناصر حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص انتخاب شهردار جدید یزد اظهار کرد: هدف اعضای شورای اسلامی شهر یزد انتخاب بهترین و شایسته‌ترین فرد است. همانگونه که تعلل و تأخیر در انتخاب شهردار باعث تضییع حقوق شهروندان است، انتخاب عجولانه و بی توجهی به نظرات و گزینه‌هایی که توسط شهروندان و نخبگان شهر معرفی می‌شوند، خلاف اصل شایسته گزینی است.

وی افزود: هرچند اعضای شورای اسلامی شهر به دنبال انتخاب و معرفی هرچه سریع‌تر شهردار یزد هستند اما از آنجا که شهروندان ما شایسته بهترین‌ها هستند، خود را محدود به زمان نکرده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: اگر تا قبل از معرفی گزینه نهایی شهردار هم فردی شایسته و توانمند به شورا معرفی شود، رزومه و برنامه او مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: معرفی و بررسی رزومه افراد جدید مبتنی بر سیاست شایسته گزینی و ایجاد فرصت برای شهروندان است تا تمام افراد توانمند و کارآمد بتوانند بر اساس معیارهای ۹ گانه مشخص شده توسط شورای اسلامی شهر یزد و قوانین موجود امور مربوط به خدمت رسانی مردم را به دست بگیرند.

حیدری با اعلام اینکه فرآیند انتخاب شهردار هنوز نهایی نشده است گفت: طبق توافق اعضای شورای اسلامی شهر یزد و طبق ملاک‌های از پیش تعیین شده از بین افرادی که برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند تاکنون سه نفر انتخاب شده‌اند و گزینه نهایی مشخص نشده است.

وی ادامه داد: بحث‌های مطرح شده در رسانه‌ها در خصوص انتخاب نهایی شهردار صحت ندارد و صرفاً گمانه زنی است. مسئولیت نهایی تصدی شهرداری از پیش تعیین شده نیست.

کد خبر 515862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.