تغییر کاربری‌های شهری میبد به تفکیک تعداد پرونده و نوع ملک

شهردار میبد گفت: در دوره‌ پنجمین شورای اسلامی ۹۹۵ پرونده را در کمیسیون ماده پنج استان به جریان انداختیم که توانستیم به صورت قانونی این تغییر کاربری این زمین‌ها را از شورای عالی معماری و شهرسازی بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نقوی در اینستاگرام خود نوشت:

" (بخش اول)

علیرضا نقوی در نشست خبری شهردار و اعضای شورای شهر میبد با اصحاب رسانه‌ها

اقدامات شهرداری جهت جلوگیری از تخلف‌سازی و یا عدم اجبار مردم به تخلف در این دوره مدیریت چه بوده است؟

در گذشته نه چندان دور شهرداری رأسا تغییر کاربری‌هایی را انجام می‌داد. این اقدام در دراز مدت باعث بروز مشکلاتی برای شهر و شهروندان شده بود. در دوره پنجمین شورای اسلامی ۹۹۵ پرونده را در کمیسیون ماده پنج استان به جریان انداختیم که توانستیم به صورت قانونی این تغییر کاربری این زمین‌ها را از شورای عالی معماری و شهرسازی بگیریم.

۲۴۶ هزار و ۳۶۱ مربع تغییر کاربری مسکونی در این دوره مدیریت یعنی حدوداً ۳۰ ماه اتفاق افتاد. ۸۹ هزار مترمربع تغییر کاربری تجاری و خدماتی بود، چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع فرهنگی مذهبی، ۳۹ هزار متر مربع اداری و برای توسعه مدارس شهرستان ۲۱ هزار متر مربع آموزشی بود. این‌ها یکی از نقاط قوتی است که در صدور پروانه و کارهای زیرساختی شهر انجام شد.

متولی آسفالت شهرک‌ها چه کسی است و چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است؟

اکثر شهرک‌هایی که داخل شهر یا محدوده شهر هستند، خارج از محدوده و در حریم شکل گرفتند که باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده بود، اما علی رغم این مسئله شهرک امام علی، شهرک امام حسن (ع) و شهرک شهدا طبق قول‌هایی که داده بودیم و تعهداتی که کرده بودیم بیش از ۶۷۲ هزار و ۶۹۰ متر مربع آسفالت در آنجا صورت گرفته است.

این نکته را بگویم تا زمانی که این کارها انجام نمی‌شد خیلی از شهروندان انتظار نداشتن، اما وقتی این قطار در حقیقت بهسازی معابر و آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها شروع شد، شهروندان یک سری توقعاتی برایشان ایجاد شد. برخی از متولیان ساخت و سازی در این شهرک‌ها از متقاضیان تعهد گرفتند که زیرسازی معابر را آنها انجام می‌دهند و آسفالت بر عهده مالکان خواهد بود.

شورا مصوبه‌ای داشت که باید بهای خدمات گرفته شود. شهرداری هم تخفیف‌هایی قائل شد و به مرور معابر شهرک‌ها را آسفالت می‌کنیم. در حقیقت آن همشهریانی که در شهرک‌ها زندگی می‌کنند را جدا از خود نمی‌دانیم و اینها جزو محدوده شهری هستند. "

تغییر کاربری های شهرداری میبد به تفکیک تعداد پرونده و نوع ملک

تغییر کاربری های شهرداری میبد به تفکیک تعداد پرونده و نوع ملک

تغییر کاربری های شهرداری میبد به تفکیک تعداد پرونده و نوع ملک

کد خبر 515828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.