عبدالملک الحوثی: ناکامی آمریکا در افغانستان نشانگر نزدیکی شکست این کشور است

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد که ناکامی آمریکا در افغانستان نشان دهنده نزدیکی شکست این کشور است.

به گزارش ایمنا، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن طی راهپیمایی روز عاشورای حسینی گفت: امت ما امروز به صورت واضح درحال پیشروی هستند و شکست آمریکا آشکار شده است همانطور که اخیراً در افغانستان اتفاق افتاد. آمریکا از طریق مزدورانش بر جنگ‌های نیابتی حساب باز می‌کند. ما به عربستان و امارات توصیه می‌کنیم که از هدف قرار دادن امت ما خودداری کنند. ما به آن‌ها می‌گوییم که عاقبت شما خواری و شکست است.

وی بر مقابله با متجاوزان و پایبندی به حق مردم یمن درباره آزادی و استقلال تأکید کرد و گفت: مردم یمن حق دارند در مقابل تجاوز آمریکا و عربستان که هیچ مشروعیتی ندارد بایستند. نتیجه پایبندی به حق تحقق پیروزی است. حمایت از تجاوز علیه یمن یا توجیه آن یا سکوت درباره جرایمش باطل است.

الحوثی بر حمایت انصارالله از مسئله فلسطین تأکید کرد و گفت: باید از مردم فلسطین و مقاومت حمایت کرد و صهیونیست‌ها را بیرون راند. ما بر ثبات مواضع و قطعی کردن گزینه‌هایمان تأکید می‌کنیم.

وی گفت: احیای عاشورای حسینی بیان دوستی با سید الشهدا، امام حسین (ع) و موضع وی است که در مرحله حساسی از تاریخ قیام کرد. وجه تشابهی میان طاغیان بنی امیه و طغیان آمریکا و اسرائیل و حامیانشان وجود دارد.

منبع: اسپوتنیک

کد خبر 515728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.