رعایت پروتکل ها در آرامستان نسبی ارزیابی می‌شود

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری شهرکرد گفت: مردم به صورت نسبی پروتکل ها را در آرامستان رعایت کردند.

سیداکبر نوربخش رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ایام تاسوعا و عاشورا برخی از مراسم‌ها در آرامستان برگزار نشد اما مردم برای زیارت اهل قبور مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در آرامستان حضور دارد، افزود: بسیاری از افراد نیامدن به آرامستان را رعایت نکرده و ساعت شش صبح حضور یافتند.

نوربخش رضایی ادامه داد: با وجود تعداد زیاد فوتی‌ها اما بسیاری هم رعایت کرده و حتی مراسم هم برگزار نکردند و در مجموع به طور نسبی مردم رعایت کردند.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌ها توسط مردم، اظهار کرد: این محدودیت‌ها برای سلامتی مردم است اما برخی افراد مسن با وجود بیماری به آرامستان مراجعه کرده و خواهان حضور برای زیارت اهل قبور هستند لذا بخش زیادی از انرژی آرامستان باید در این زمینه صرف شود.

نوربخش رضایی با اشاره به اینکه ضد عفونی آرامستان توسط نیروهای خدمات شهری هر روز صبح انجام می‌شود، گفت: محوطه آرامستان، غسالخانه و پارکینگ مرتب ضدعفونی شده است.

وی ادامه داد: در پیک پنجم کرونا مثل روال گذشته ضدعفونی صورت می‌گیرد و آرامستان هم تعطیل است.

نوربخش رضایی عنوان کرد: این روزها با پیک کرونا، تعداد فوتی‌ها زیاد شده بنابراین فشار کار بالا است و همین کار را سخت می‌کند، نیروهای آرامستان هم محدود است.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی در این مدت یک شب به دلیل تعداد زیاد اموات در شهرکرد از سردخانه آرامستان استفاده کرد که ظرفیت پذیرش ۱۲ فوت شده را دارد.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرکرد، تصریح کرد: سردخانه آرامستان برای روزهایی که تعداد فوتی‌ها زیاد شود همین میزان پذیرش را می‌تواند داشته باشد.

کد خبر 515669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.