«مسکو» میزبان دوره آموزشی ضد تروریستی خدمات ویژه کشورهای «همسود»

دفتر مطبوعاتی مرکز ضد تروریستی همسود از برگزاری یک دوره آموزشی مشترک خدمات ویژه 9 کشور این اتحادیه خبر داد.

به گزارش ایمنا، خدمات ویژه ۹ کشور همسود در دوره آموزشی مشترکی برای آمادگی جهت رزمایش ضد تروریستی «کاسپی - آنتی ترور»، شرکت کردند.

برای شرکت در این دوره آموزشی هیأت‌های نهادهای امنیتی و خدمات ویژه ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان، ارگان‌های همسود – خدمات هماهنگی شورای فرماندهان نیروهای مرزی، دبیرخانه شورای وزرای دفاع، شورای رؤسای بخش اطلاعات ملی، نمایندگان دانشکده امنیت جمعی دانشگاه دولتی نفت و گاز روسیه به نام «ای. م. گوبکین» در مسکو گردهم آمدند.

در این دوره افسران خدمات ویژه کشورهای مذکور وظایف معمولی موقعی را برای شناسایی علائم حملات تروریستی به زیرساخت‌های دریایی و صنعت نفت و گاز و سرکوب آنها، مکانیزم‌های سازماندهی تعامل بین بخشی و بین دولتی و الگوریتم‌هایی برای استفاده از پتانسیل سیستم‌های اطلاعاتی برای استفاده جمعی از کشورهای همسود را بررسی کردند.

همچنین شرکت کنندگان این دوره آموزشی در مورد مفهوم کل و نحوه انجام مراحل تمرین مطلع شدند.

مرحله اول تمرینات در قلمرو ۸ کشور همسود، از جمله ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان از ۲۳ تا ۲۶ آگوست و مرحله دوم از ۲ سپتامبر در شهر «آکتائو» قزقستان برگزار می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 515651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.