برخورد پلیس‌راه رضوانشهر با تورهای گردشگری غیرمجاز

فرمانده پلیس راه رضوانشهر گفت: در راستای مصوبات ستاد ملی کرونا، با تورهای گردشگری غیر مجاز و ناقض مصوبات ستاد ملی کرونا برخورد شد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ احمد رضا کرامتی چهارشنبه _۲۷ مردادماه_ اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص اعمال محدودیت تردد؛ از ورود یک دستگاه مینی بوس از مبدا مشهد و همچنین دو دستگاه اتوبوس تور گردشگری از مبدا کرج به مقصد رضوانشهر و ییلاقات جلوگیری به عمل آمد که پس از اعمال قانون به مبدا برگشت داده شد.

وی افزود: طی هماهنگی‌های به عمل آمده چهار دستگاه خودروی پاترول که قصد انتقال این دو دستگاه اتوبوس گردشگران را به مناطق ییلاقات رضوانشهر و تالش داشتند به دلیل نقض قوانین ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال قانون و به پارکینگ انتقال داده شدند.

کرامتی خاطرنشان کرد: در راستای مصوبات ستاد ملی کرونا از دوشنبه _۲۵ مردادماه_ تا به امروز حدود ۵۰۰ خودروی پلاک غیر بومی هر کدام به مبلغ یک میلیون تومان اعمال قانون، ۲۵ خودرو بدلیل مخدوش کردن پلاک‌ها اعمال قانون و به پارکینگ انتقال و همچنین ۲۳۰ مورد پلاک غیر بومی نیز در ورودی شهرستان رضوانشهر برگشت داده شده است.

فرمانده پلیس راه رضوانشهر، تالش و صومعه سرا تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص کرونایی حاکم بر کشور، مسافران عزیز از ترددهای غیر ضروری به استان گیلان و شهرستان‌های رضوانشهر و تالش خودداری کنند.

گفتنی است؛ شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شمار بیماران کووید -۱۹ بستری در بیمارستان‌های این استان از مرز دو هزار نفر عبور کرده این رقم در ۱۸ ماه جولان ویروس کرونا سابقه نداشته است. برای وصف عمق بحران کرونا در گیلان همین بس که در سخت‌ترین شرایط استان که مربوط به موج نخست همه گیری بود، پیک بیماری با یکهزار و ۸۰۰ بستری به پایان رسیده بود.

بسیاری از کارشناسان بهداشت، عامل اصلی افزایش مبتلایان و مرگ و میر ناشی از موج پنجم که حاصل کرونای جهش یافته به نام دلتا است را خستگی عمومی، تفکر آسیب ناپذیری و همچنین بی اعتنایی به هشدارها می‌دانند که گیلان و تمامی استان‌های کشور را به این حال و روز انداخته است.

استان گردشگر پذیر گیلان در شمال ایران با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین مناطق درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.

منبع: ایرنا
کد خبر 515487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.