بقایای بدن افغان‌ها در چرخ هواپیمای آمریکایی برخاسته از فرودگاه کابل

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد جسدی در حفره چرخ یک هواپیمای نظامی آمریکایی که کابل را به مقصد قطر ترک کرده بود پیدا شده است.

به گزارش ایمنا، این هواپیما، پس از ورود طالبان به کابل در میان هرج‌ومرج پیش‌آمده در فرودگاه و زمانی که در احاطه افرادی که برای خروج از کابل در فرودگاه سرگردان و به دنبال راه فرار بودند، باوجودآنکه افرادی بر روی بدنه آن بودند فرودگاه را ترک کرد.

واحد تحقیقات ویژه نیروهای هوایی اعلام کرده «در حال بررسی همه اطلاعات موجود در مورد هواپیمای C-۱۷ است که از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای خارج‌شده است».

بر اساس بیانیه نیروی هوایی، «خدمه C-۱۷ در مواجهه با وضعیت امنیتی وخیم در اطراف هواپیما، تصمیم گرفتند تا فرودگاه را در اسرع وقت ترک کنند.

در این بیانیه آمده است: علاوه بر آنچه در فیلم‌ها و گزارش‌های مطبوعاتی مشاهده می‌شود، بقایای انسانی در حفره چرخ C-۱۷ پس از فرود در پایگاه هوایی العدید قطر کشف شد. هواپیما در حال حاضر توقیف شده است تا زمانی را برای جمع‌آوری بقایا و بازرسی هواپیما قبل از بازگشت به وضعیت پرواز، توقیف کند.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع گفت او در موقعیتی نیست که بتواند عدد مشخصی از کشته‌شدگان فرودگاه کابل بدهد.

به گفته نیروی هوایی، بازرسان همچنین چندین گزارش در مورد «تلفات غیرنظامیان در هنگام ترک فرودگاه» را بررسی خواهند کرد، زیرا گفته می‌شود افغان‌های فراری در حین تلاش برای رسیدن به C-۱۷ به قتل رسیده‌اند.

درحالی‌که نیروی هوایی تعداد کشته‌ها را تأیید نکرده است، اما گفته‌شده که تعدادی جان خود را از دست‌داده اند.

همچنین گفته می‌شود خدمه این هواپیمای باری نیروی هوایی، پس از فرود با «مشاوران بهداشت روانی» ملاقات کرده‌اند. آن‌ها گفته‌اند می‌دانستند افرادی روی بال‌های هواپیما رفته‌اند اما اطلاعی از دیگر افرادی که روی چرخ‌ها بودند نداشتند تا زمانی که متوجه شدند «دنده فرود» جا نمی‌افتد. زمانی که یکی از خدمه برای بررسی به آن قسمت فرستاده شد با «بقایای تعداد نامعلومی از افرادی که در محوطه چرخ گیرکرده بودند» مواجه شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 515456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.