آبی‌های لندن درس اقتصاد می‌دهند!

تامی آبراهام نیز به رم رفت تا قطار فروش های چلسی در مسیر درست و روی ریل قرار بگیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تامی آبراهام مهاجم ۲۳ ساله تیم چلسی بود که با قراردادی ۵ ساله به ارزش ۴۰ میلیون یورو به رم پیوست. این رقم که در چند قسط پرداخت خواهد شد از لحاظ مالی کمک شایانی به آبی‌های لندن خواهد کرد. ارزش قرارداد وی با افزونه‌ها و پاداش‌ها به ۴۵ میلیون یورو خواهد رسید و بند بازخریدی به ارزش ۸۰ میلیون یورو برای چلسی وجود دارد که از تابستان ۲۰۲۳ قابلیت فعال شدن دارد.

اما مسئله درباره نقل و انتقالات چلسی، تنها انتقال تامی آبراهام نیست. آبی‌ها در این پنجره چندین و چند بازیکن را به فروش رسانده‌اند که البته این بازیکن‌ها بخش مهمی از تیم نبوده‌اند اما همین مسئله در بحث‌های تراز مالی کمک شایانی به آبراموویچ کرده است.

با نگاهی به فروش‌ها تا این لحظه در این باشگاه، پیر اکواه اکیمبی، فیکایو توموری، ویکتور موزس، اولیویه ژیرو، مارک گوئهی، لوئیس بِیت، مایلز پرت هریس، داینل سیمئو، تینو لیورامنتو و تامی آبراهام از جمله فروش‌های این باشگاه بوده‌اند. این خروج‌ها در مجموع درآمدی بالغ ۹۷ میلیون پوند برای چلسی به ارمغان آورده که رقم قابل توجهی است.

نکته جالب‌تری که می‌توان از آن به عنوان درس اقتصاد آبی‌های لندن یاد کرد، خرید روملو لوکاکو است. لوکاکو مهاجم ۲۸ ساله و بلژیکی اینتر بود که با قراردادی ۵ ساله به ارزش ۹۷.۵ میلیون پوند به چلسی پیوست. لوکاکو با این انتقال به گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ چلسی، گران‌ترین فروش تاریخ سری‌آ و دومین بازیکن گران‌قیمت تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شد. وی که در دو فصل حضور در اینتر ۶۴ گل به ثمر رساند، اکنون به باشگاهی برگشته که در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در آن عضویت داشت و علیرغم انجام ۱۵ بازی، موفق به گلزنی نشد.

حالا کافی است با یک حساب سرانگشتی، نگاهی به فروش‌های چلسی و خرید این تیم بیاندازید؛ همه چیز در حالت تراز! چلسی ۹۷ میلیون پوند بازیکن فروخته است و به این ترتیب، آن‌ها تنها با ۵۰۰ هزار پوند موفق به خرید برترین ستاره فصل قبل سری آ شده‌اند.

کد خبر 515452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.