جمع آوری روزانه ۴۰۰ تن زباله از سطح شهر خرم‌آباد

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آبادگفت: روزانه ۴۰۰ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که حجم بالایی است.

به گزارش ایمنا، حمید علیرضایی اظهار کرد: روزانه ۴۰۰ تن زباله توسط شهرداری خرم‌آباد جمع‌آوری و در سکوی زباله تخلیه می‌شود که حجم بالایی است.

وی افزود: شهرداری در طول ۲۴ ساعت سه بار اقدام به جمع‌آوری زباله در سطح شهر می‌کند که در هیچ شهری این کار انجام نمی‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد خاطرنشان کرد: عوامل تنظیف صبح ساعت چهار صبح، شب نه به بعد و ساعت دو اقدام به جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر و شبانه هم مخازن زباله را شستشو می‌دهند.

علیرضایی اضافه کرد: اینکه شهروندان از بوی بد زباله گلایه دارند مربوط به گرمای هوا است اگر نه ما شستشوی زباله‌ها را در دستور کار داریم.

وی بیان کرد: تخلیه انجام می‌شود اما حجم زباله زیاد است متأسفانه مردم رعایت نمی‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد تصریح کرد: یک اکیپ در منطقه یک، یک اکیپ در منطقه دو و دو اکیپ در منطقه سه وظیفه جمع‌آوری زباله، شستشوی جداول و مخازن زباله را به عهده دارند.

علیرضایی ادامه داد: توان ما در این حد است که انجام می‌دهیم اما متأسفانه حجم زباله بالا است.

وی در مورد تفکیک زباله در خرم‌آباد نیز توضیح داد: تفکیک در سکوی زباله انجام می‌شود، اما در مقصد این کار صورت نمی‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد گفت: قبل از کرونا یک شرکت به صورت پایلوت تفکیک از مبدا را در محله علی آباد شروع کرد اما واقعیت این است است که حجم زباله‌ها زیاد است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

علیرضایی افزود: از طرفی یک سری موتورهای بی پلاک و زباله‌گردها که تعدادشان هم کم نیست اقدام به خالی کردن زباله‌ها می‌کنند و ما هم نمی‌توانیم با آنها برخورد کنیم.

وی بیان کرد: راهنمایی و رانندگی باید با موتورها و سه چرخه‌های بدون پلاک برخورد کند.

این مقام مسؤول شهرداری خرم‌آباد معتقد است: تا تمام دستگاه‌های پای کار نیاید در خصوص تفکیک زباله آنچه که مد نظر است انجام نمی‌گیرد.

علیرضایی در پایان گفت: سازمان فرهنگی شهرداری برای تفکیک زباله از مبدا برنامه‌هایی دارد اما به دلیل کرونا هیچ شرکتی پای کار نمی‌آید.

منبع: فارس

کد خبر 515357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.